۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۳
کد خبر: ۶۹۰۳۰۲
رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان:

آموزش، هدایت و حمایت مبلغان مهم ترین وظیفه دفتر تبلیغات اسلامی است

آموزش، هدایت و حمایت مبلغان مهم ترین وظیفه دفتر تبلیغات اسلامی است
اصفهان ـ حجت الاسلام احمدیان گفت: نخستین وظیفه دفتر تبلیغات اسلامی از ابتدا آموزش، هدایت و حمایت مبلغان بوده است و همه مبلغان نیازمند ارتقای خدمات دفتر تبلیغات هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام عبدالرسول احمدیان رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، صبح امروز در مراسم تکریم و معارفه مدیر مؤسسه آموزش عالی حوزوی علامه مجلسی و معاونین دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، با اشاره به خدمات مرحوم استاد مجید مهدوی در عرصه ترویج علوم حوزوی و حمایت‌ها و همراهی وی با دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، گفت: تغییرات و تحولات در دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان صورت گرفته است، حتی بحث‌های علمی پیرامون روش بازنگری در آرایش دفتر تبلیغات اصفهان صورت گرفته و از نظرات همه مدیران استفاده شده است.

وی ادامه داد: تغییرات در دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان برخاسته از رویکردهای علمی و برنامه‌های علمی بوده است و ارتباطی با رایزنی‌ها و ارتباطات نداشته است. تلاش ما بر این بوده است که تولیداتی علمی را به ثمر رسانده و در اختیار جامعه قرار بدهیم.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، با بیان اینکه عضویت مجید جعفریان در هیأت علمی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان و فعالیت وی در این عرصه خطیر و بسیار مهم امر مبارک و فرصتی بسیار خوب است، اظهار کرد: تغییر ریاست مؤسسه آموزش عالی حوزوی علامه مجلسی بنابر درخواست شخصی آقای جعفریان به دلیل نیاز وی به تمرکز بر فعالیت پژوهشی و علمی بوده است.

حجت الاسلام احمدیان با اشاره به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های حجت الاسلام شفیعیان ریاست جدید مؤسسه آموزش عالی حوزوی علامه مجلسی، تصریح کرد: وی از دل برنامه‌های آموزشی رشد کرده است و سالها مدیریت برنامه ریزی آموزشی را برعهده داشته است، معاون پژوهشی مؤسسه علامه مجلسی، رییس اداره امور پژوهشی پژوهشکده الهیات و خانواده و رییس اداره امور مبلغین از جمله عرصه‌هایی است که وی مسؤولیت آن را برعهده داشته است.

وی ادامه داد: از مأموریت های حجت الاسلام شفیعیان ارتباط معنادار و اثرگذار با بخش‌های مختلف دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان و تحقق هدف مسأله محوری برخاسته از این ارتباط مطلوب است که امری بسیار مهم و سازنده برای مجموعه‌های علمی و آموزشی و دفتر تبلیغات اسلامی محسوب می‌شود.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان ارتباط حجت الاسلام شفیعیان با مدارس علمیه و طلاب را از ویژگی‌های وی عنوان کرد و گفت: حجت الاسلام شفیعیان دبیر کرسی‌های آزاداندیشی حوزه علمیه اصفهان است و همین مسأله باعث ارتباط سازنده وی با مدیران ارشد حوزه علمیه اصفهان شده است و امیدوار هستیم بتواند از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده کند.

حجت الاسلام احمدیان خاطرنشان کرد: از ریاست مؤسسه آموزش عالی حوزوی علامه مجلسی خواهشمند هستیم از ظرفیت‌های آموزشی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان و مجموعه‌های علمی مرتبط با آن همچنین ظرفیت‌های علمی حوزه علمیه اصفهان و دانشگاه اصفهان به خوبی استفاده کرده و از این ظرفیت‌ها به خوبی بهره ببرد.

وی با اشاره به اهمیت آموزش‌های کاربردی مبلغان، اظهار کرد: نخستین وظیفه دفتر تبلیغات اسلامی از ابتدا آموزش، هدایت و حمایت مبلغان بوده است و همه مبلغان نیازمند ارتقا خدمات دفتر تبلیغات به آنها هستند، در همین راستا باتوجه به توانمندی‌ها و تجربیات آقای شجاعی از وی خواسته شد که مسؤولیت اداره آموزش‌های کاربردی مبلغان را قبول کند.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، هنر و هنرمندان اصفهان را ظرفیت ویژه‌ای برای دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان دانست و تصریح کرد: این ظرفیت ویژه هنری که به نوعی انحصار در اصفهان دارد و ما باید به این مزیت رقابتی توجه ویژه‌ای داشته باشیم، ما ظرفیتی در عرصه هنر در اصفهان داریم که دیگر شعب دفتر تبلیغات وجود ندارد. در همین راستا آقای پایون که از اهالی هنر است به ریاست اداره کل فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات منصوب شد.

لازم به ذکر است در پایان این مراسم آقایان حجت الاسلام محمدجواد شفیعیان به عنوان رییس مؤسسه آموزش عالی حوزوی علامه مجلسی، حجت الاسلام صادق امینی به عنوان رییس خانه فناوری‌های فرهنگی، حجت الاسلام محسن کاردانپور به عنوان رییس اداره اعزام‌های تخصصی و تشکل‌های تبلیغی، مجید شجاعی به عنوان رییس اداره آموزش‌های کاربردی مبلغان، مهدی پایون به عنوان رییس اداره فضای مجازی هنر و رسانه، هادی مشگدار به عنوان رییس اداره اعزام مبلغان و محمد فرزین فرد به عنوان رییس اداره پشتیبانی اصفهان احکام خود را از ریاست دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان دریافت کردند./1304/پ210/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات