۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۴
کد خبر: ۶۹۰۳۴۳
آیت الله علما مطرح کرد؛

نقش روحانیت در شکل گیری نهضت کمک مؤمنانه و مواسات در ایام کرونایی

نقش روحانیت در شکل گیری نهضت کمک مؤمنانه و مواسات در ایام کرونایی
کرمانشاه ـ آیت الله علما گفت: حضور پرشور مردم در رزمایش کمک های مومنانه که در لبیک به رهبر معظم انقلاب اسلامی بود بدون شک با روشنگری و فعالیت روحانیون شکل گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، نشست مشترک آیت الله مصطفی علما، نماینده ولی فقیه در کرمانشاه با مدیرکل تبلیغات اسلامی و مدیرکل اوقاف و امور خیریه این استان با محوریت «ضرورت بهره مندی از ظرفیت روحانیت و مساجد» امروز در دفتر امام جمعه این شهر برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در کرمانشاه در این نشست گفت: باید نگاه ما به جایگاه مهم و استراتژیک مساجد و روحانیت تخصصی باشد.

امام جمعه کرمانشاه در ادامه تصریح کرد: مساجد در جامعه اسلامی در بسیاری از امور دینی، فرهنگی، اجتماعی و حتی سیاسی نقش کلیدی مهمی بر عهده دارند که لازم است از این ظرفیت ها به نحو احسن استفاده کنیم.

آیت الله علما در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: با شیوع ویروس کرونا در اسفندماه 98 و به فرمان امام خامنه ای مبنی بر انجام کمک های مومنانه، این مهم با حضور جوانان و با محوریت مساجد و ظرفیت های این مکان مقدس با قدرت هرچه تمام  آغاز گردید که در این طرح بزرگ و ملی شاهد حضور جهادی بسیاری از روحانیون و جوانان بوده و هستیم.

نماینده ولی فقیه در کرمانشاه گفت: خوشبختانه روحانیت در سال های اخیر در عمل کارهای زیربنایی زیادی در حوزه دین و فرهنگ انجام داده است تا جایی که در ایامی همانند محرم و صفر همواره پای کار بوده اند و نیز در مساجد روستاهای دورافتاده و حتی ساخت مسجدهای این مناطق نقش مهم و ارزنده ای دارند که این امر قابل ستایش است.

آیت الله علما ادامه داد: حضور پرشور مردم در رزمایش کمک های مومنانه که در لبیک به رهبر معظم انقلاب اسلامی بود بدون شک با روشنگری و فعالیت روحانیون شکل گرفت و این امر نشان دهنده اهمیت روحانیون و علما در سطح جامعه دارد./1400/پ210/

ارسال نظرات