۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۶۹۰۳۵۲

شهدا؛ الگوهای آسمانی مسیر بصیرت و هدایت

شهدا؛ الگوهای آسمانی مسیر بصیرت و هدایت
خراسان شمالی – حجت‌الاسلام والمسلمین نوری شهدا را الگوهای آسمانی مسیر بصیرت و هدایت دانست و گفت: شهیدان چراغ راه هدایت ما و نسل‌های آینده هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در مراسم دیدار فرماندهان نظامی و انتظامی استان که به مناسبت فرارسیدن هفته دفاع مقدس برگزار شد، بر تداوم راه شهدا و ایستادگی به پای آرمان‌های اسلام و انقلاب و شهیدان تأکید کرد.

وی در ادامه با اشاره به نقش مهم سیره عملی و زندگانی شهدا در حیات فعلی فردی و اجتماعی افراد، با بیان اینکه الگو شامل دو طیف الگوی بیانی و الگوی عملی و رفتاری است، اظهار کرد: سیره بیانی همان سخن خداوند در قرآن و فرموده ائمه (ع) در احادیث بوده و سیره عملی هم رفتار و عملکرد و زندگی شهیدان از صدر اسلام تاکنون است که با بهره‌گیری از این الگوهای آسمانی می‌توانیم مسیر بصیرت و هدایت را پیدا کرده و فریب دشمن و استکبار را نخوریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری شهدا را الگوهای آسمانی مسیر بصیرت و هدایت دانست و گفت: شهیدان چراغ راه هدایت ما و نسل‌های آینده هستند.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی در ادامه تصریح کرد: ما با مشاهده دوره دفاع مقدس و جنگ تحمیلی می‌توانیم درس‌ها و عبرت‌های فراوانی برای ادامه زندگی اجتماعی و فرهنگی و مقابله با تحریم‌ها و ظلم همه‌جانبه دشمن در همه دوره‌ها ازجمله دوره کنونی فراگیریم.

وی خاطرنشان کرد: با استفاده از تجربه موفق دفاع مقدس ما اولاً باید توانایی‌های خود را بشناسیم و ثانیاً بدانیم دشمن هیچ‌گاه قابل‌اعتماد نبوده و هرگز به عهد خود پایبند نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری در ادامه به نقش مهم جوانان در دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: این جوانان بودند که جنگ را مدیریت کردند و با ایمان بالا و اراده، عزم راسخ و اطاعت‌پذیری از رهبر جامعه اسلامی توانستند بر دشمن و تحریم‌های همه‌جانبه غلبه کنند.

وی اضافه کرد: البته تحقق این مهم خود نشان‌دهنده اعتماد رهبران جامعه اسلامی به نسل جوان است که از قدرت و اراده و پویایی جوانان آگاه بوده و می‌دانند با ایمان به امت و ملت، راه پیروزی بر استکبار و دشمن همیشه هموار است.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری تصریح کرد: اکنون هم اگر می‌خواهیم بر جبهه استکبار و تحریم‌ها و هجمه‌های همه‌جانبه غلبه کنیم باید به جای امیدواری به بیگانگان، بر روی پای خود ایستاده و با استفاده از توان جوانان و توانمندی داخلی، برای رفع مشکلات و کاستی‌های موجود تلاش کنیم./9314/پ210/

هادی رحیمی
ارسال نظرات