۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۶۹۰۳۶۰
نماینده ولی فقیه در مازندران:

برخی‌ به دنبال وادار کردن نظام به پذیرش لوایح استعماری FATF بودند

برخی‌ به دنبال وادار کردن نظام به پذیرش لوایح استعماری FATF بودند
مازندران - امام جمعه ساری گفت: برخی ها با خود تحریمی و گره زدن نیازهای ضروری مردم به غرب تلاش کرند تا نظام را وادار به پذیرفتن تعهدی استعمارگرانه نظیر FATF کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در آیین آغاز سال تحصیلی مدرسه علمیه قدسیه بهشهر با اشاره به در پیش بودن مراسم عظیم اربعین حسینی به ویژگی های حضرت زینب(س) اشاره کرد و گفت: عقل، علم، فهم و صبر چهار ویژگی این بانوی نمونه اسلام است که باید الگوی همه بانوان قرار گیرد.

وی با بیان این که خواهران طلبه باید در رسیدن به این چهار شاخصه حضرت زینب(س) را الگوی خود قرار دهند، افزود: آن بانوی برجسته، شخصیتی عالم بود عالم بودن مسأله مهمی است که خواهران طلبه باید به آن توجه کنند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با اشاره به این که تنها داشتن علم برای یک طلبه کافی نیست، خاطرنشان کرد: علم باید همراه با فهم و بصیرت همراه باشد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که در طول تاریخ و حتی دهه های اخیر بودند شخصیت هایی که عالم هم بودند، اما به دلیل نداشتن بصیرت و فهم لازم در دام نفوذی ها گرفتار شدند، تصریح کرد: تشخیص زمان و شرایط از اهمیت بالایی برخوردار است که طلاب و حوزویان باید در کنار علم آموزی به آن توجه کنند.

امام جمعه ساری در ادامه سخنان خود به منشور روحانیت امام خمینی(ره) اشاره کرد و بر ضرورت مطالعه آحاد جامعه به ویژه طلاب و روحانیت تأکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با بیان این که نداشتن فهم و بصیرت کافی موجب نفوذ دشمن حتی در شخص عالم خواهد شد، خاطرنشان کرد: امروز مسأله شناخت و بصیرت از اهمیت بالایی برخوردار است که باید به طور جدی مورد توجه قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با انتقاد از برخی جریان ها که به دنبال ترویج اسلام غیر سیاسی در جامعه هستند، تصریح کرد: طلاب و حوزویان باید در کنار علم آموزی به مسائل سیاسی و روز جامعه نیز بپردازند تا بتوانند در مواقع حساس موضع گیری مناسبی داشته باشند.

وی در ادامه سخنان خود به هفته دفاع مقدس اشاره کرد و آن را یک پدیده عقلایی معرفی کرد و افزود: دفاع مقدس یکی از عقلایی ترین حرکت های ملت بزرگ ایران اسلامی بود.

امام جمعه ساری در بخش دیگری از سخنان خود به برخی تلاش ها در داخل برای گره زدن همه مسائل کشور به FATF اشاره کرد و گفت: برخی ها با خود تحریمی و گره زدن نیازهای ضروری مردم به مسائل حاشیه ای تلاش کرند تا نظام را وادار به پذیرفتن تعهدی استعمارگرانه نظیر FATF کنند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با بیان این که متأسفانه هشت سال کشور را معطل چند شیطان کردند و آخر کار هم به جایی نرسیدند، ادامه داد: متأسفانه آقایان کشورهای همسایه که دارای ظرفیت های بالایی برای تعامل اقتصادی هستند را رها کردند و به دنبال چند کشور خاص رفتند.

وی در بخش پایانی سخنان خود با بیان این که همه ما باید تلاش کنیم تا علم خود را افزایش دهیم و همزمان فهم خود را نیز به موازات عالم خود ارتقا دهیم، خاطرنشان کرد: همچنین باید علانیت را در خود تقویت و تحمل و صبر ما نیز نسبت به مسائل بیشتر شود که اگر این صفت ها را در خود تقویت کنیم به الگو و اسوه برای دیگران تبدیل خواهیم شد./950/پ210/

ارسال نظرات