۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰
کد خبر: ۶۹۰۵۵۳
نماینده ولی فقیه در عراق عنوان کرد؛

زائران اربعین همدل و همرنگ هستند/ آغاز به کار ۱۰۰ مبلغ در محور‌های تبلیغی

زائران اربعین همدل و همرنگ هستند/ آغاز به کار ۱۰۰ مبلغ در محور‌های تبلیغی
حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت: در مراسم اربعین همه همدیگر را برادر می‌دانند و با اینکه از کشور‌های مختلف به زیارت اربعین می‌آیند و زبان همدیگر را هم متوجه نمی‌شوند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید مجتبی حسینی نماینده ولی فقیه در عراق در گردهمایی مبلغین اربعین که در شهر مقدس نجف برگزار شد، مسئله اربعین را بسیار مهم خواند و گفت: مسئله اربعین مشابه ندارد و در هیچ‌کجای دنیا چنین مسئله‌ای با ابعاد مردمی وجود ندارد.

نماینده ولی فقیه در عراق در مقایسه سفر اربعین با سفر حج، اظهار داشت: در سفر حج میزبانان معمولاً به دنبال سود خود هستند، اما در اربعین، موضوع کاملا برعکس است و میزبانان از همه داشته‌های خود برای زوار، ایثار و انفاق می‌کنند؛ با اینکه اکثراً وضع مالی مناسبی هم ندارند با این حال با تمام وجود و خالصانه به زوار خدمت می‌کنند.

وی ادامه داد: در اینجا همه همدیگر را برادر می‌دانند و با اینکه از کشور‌های مختلف به زیارت اربعین می‌آیند و زبان همدیگر را هم متوجه نمی‌شوند، اما به برکت نام سید الشهداء (ع) همدل و همرنگ هستند و این نکته بسیار مهمی است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی تاکید کرد: نبود زوار ایرانی، برای مردم عراق خیلی غم‌انگیز است و بار‌ها مسئولان موکب‌ها به من پیام داده‌اند که از کم بودن زوار ایرانی ناراحت هستند. بسیار امید داریم در سال‌های آتی دوباره اعزام زوار ایرانی هموارتر شود.

نماینده ولی فقیه در عراق با بیان اینکه طی دو سال گذشته عراقی‌ها بیشتر در مراسم اربعین شرکت کرده‌اند ادامه داد: آنها هم نایب‌الزیاره دلدادگان حسینی و آرزومندان شده‌اند و در غیاب زوار دیگر کشورها، کم بودن زائران را جبران کنند.

وی با تشکر از مبلغین اربعینی که امسال در این شرایط سخت و با محدودیت‌ها در امر تبلیغ اربعین شرکت کرده‌اند، خاطر نشان کرد: امروز احیای امر اهل بیت علیهم السلام و لبیک به هل من ناصر سیدالشهداء است که همان اصلاح جامعه است که گفته خود امام حسین (ع) است؛ لذا وظیفه ماست هرکاری در این زمینه ممکن است انجام دهیم.

لازم به ذکر است، حدود یکصد مبلغ اربعینی در محور‌های تبلیغی اربعینی شامل محور‌های نجف، کربلا، کاظمین، کوفه، طریق‌های مشایه، سامرا و استان واسط عراق از امروز به امر تبلیغ می‌پردازند./۹۸۸/

ارسال نظرات