۰۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۱
کد خبر: ۶۹۱۰۱۵
فرمانده تیپ رزمی العباس خبر داد؛

پایه گذاری حشد العتبات در کربلا

پایه گذاری حشد العتبات در کربلا
میثم الزیدی فرمانده تیپ رزمی العباس (ع) از نامگذاری رسمی حشد العتبات خبر داد و گفت: این نام دارای صبغه قانونی و شرعی است.

به گزارش سرویس بین ‌الملل خبرگزاری رسا، میثم الزیدی فرمانده تیپ رزمی العباس (ع) از نامگذاری رسمی حشد العتبات خبر داد و گفت: این نام دارای صبغه قانونی و شرعی است.

وی در داخل حرم امام حسین (علیه السلام) و در برابر خیل زائران اربعین که از ۱۶ میلیون بالاتر رفته است، تصریح کرد: این نامگذاری برای اولین بار در زیارت اربعین انجام می گیرد.

الزیدی افزود: این نام دارای صبغه قانونی و شرعی است و امّا از نظر قانونی، این عنوان، رضایت، پذیرش و حمایت فرمانده کل نیرو های مسلح را کسب کرده است.

شایان ذکر است که حشد العتبات متشکل از چهار تشکیلات نظامی عراقی است که در زمینه اداری و عملیات تحت نظر مستقیم فرماندهی کل نیرو های مسلح و از نظر مالی و منابع انسانی تحت نظر سازمان حشد الشعبی قرار دارد.

حشد العتبات متشکل از تیپ های امام علی (ع) و حضرت عباس (ع) و گردان حضرت علی اکبر (ع) و انصار المرجعیه است.

حضور ۱۶ میلیون زائر در اربعین امسال 

از سوی دیگر آستان مقدس عباسی با صدرو بیانیه ای گفت: بر اساس سامانه شمارش الکترونی، شمار زائران اربعین حسینی از ۷ صفر تا ۲۰ صفر ۱۶.۳۲۷,۵۴۲ (شانزده میلیون و سیصد و بیست و هفت هزار و پانصد و چهل و دو) نفر ثبت شده است.

متن بیانیه به شرح زیر است:

سالروز اربعین امام حسین (علیه السلام) را به محضر حضرت صاحب الزمان (عج) و به مراجع عظام تقلید و تمامی جهان اسلام صمیمانه تسلیت عرض می کنیم.

طبق معمول، بیش از ۱۳ قرن است که شهر کربلا به مهمانان و زائران حضرت اباعبد الله الحسین (ع) و حضرت ابوالفضل العباس (ع) خدمت رسانی می کند و این خدمت رسانی در زمینه پزشکی، خدماتی و عزاداری و ثبت شمار تعداد زائران بوده است.

شمار زائرانی که کربلای معلی از ۷ سفر تا ۲۰ صفر پذیرای آنها بوده،۱۶.۳۲۷,۵۴۲ (شانزده میلیون و سیصد و بیست و هفت هزار و پانصد و چهل و دو) بوده و زائران از ورودی های اصلی کربلا (بغداد – کربلا)، (نجف – کربلا)، (بابل – کربلا) و (حسینیّة – کربلا) بوده است.

شمار زائران طی ۶ سال گذشته به شرح زیر است:

۱- (۱۶.۳۲۷,۵۴۲) شانزده میلیون و سیصد و بیست و هفت هزار و پانصد و چهل و دو زائر برای سال ۱۴۴۳ هجری قمری.

۲- (۱۴,۵۵۳,۳۰۸) چهارده میلیون و پانصد و پنجاه و سه هزار و سیصد و هشت زائر برای سال ۱۴۴۲ هجری قمری.

۳- (۱۵,۲۲۹,۹۵۵) پانزده میلیون و دویست و بیست و نه هزار و نهصد و پنجاه و پنج زائر برای سال ۱۴۴۱ هجری قمری.

۴- (۱۵,۳۲۲,۹۴۹) پانزده میلیون و سیصد و بیست و دو هزار و نهصد و چهل و نه زائر برای سال ۱۴۴۰ هجری قمری.

۵- (۱۳,۸۷۴,۸۱۸) سیزده میلیون و هشتصد و هفتاد و چهار هزار و هشتصد و هجده زائر برای سال ۱۴۳۹ هجری قمری.

۶- (۱۱,۲۱۰,۳۶۷) یازده میلیون و دویست و ده هزار و سیصد و شصت و هفت زائر برای سال ۱۴۳۸ هجری قمری.

/۹۸۸/

ارسال نظرات