۰۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۷
کد خبر: ۶۹۱۰۷۹

مراسم اربعین حسینی در کشمیر برگزار شد + تصویر

مراسم اربعین حسینی در کشمیر برگزار شد + تصویر
مراسم اربعین حسینی با حضور هزاران نفر از شیعیان و دوستداران حضرت اباعبدالحسین علیه السلام و یاران باوفای شان در کشمیر هند برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، شیعیان و دوستداران حضرت اباعبدالحسین علیه السلام در کشمیر هندوستان، با وجود سایه سنگین کرونا با عشق و علاقه تمام مراسم اربعین را برگزار کردند.

بنا به گزارش های ارسالی خبرنگار خبرگزاری رسا در کشمیر، مردم مناطق مختلف از جمله بدگام، بیمینه، زادیبل، حسن آباد، شلوات و ادینا با دست گرفتن عکس شهید دل ها سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس در خیابان ها حضور یافتند و در سوگ امام حسین علیه السلام سینه زنی کردند.

از سوی دیگر مراسم عزاداری در روز اربعین امام حسین علیه السلام، توسط موسسه یادبود امام خمینی(ره) کشمیر (Imam Khomeini Memorial Trust kasmir) در منطقه کارگل هند برگزار شد.

در این مراسم تعداد زیادی از عزادارن حضرت امام حسین علیه السلام حضور یافتند و به روضه خوانی و سینه زنی پرداختند.

سخنرانان مراسم به علت قیام امام حسین(ع) و  نقش حضرت زینب سلام الله علیها در حماسه کربلا پرداختند و به مصیبت های روز عاشورا و پس از آن اشاره داشتند.

یاد آوری می شود که اربعین یادگار حضور حضرت زینب سلام الله علیها، کاروان حسینی و صحابی پیامبر(ص) جابر بن عبد الله انصاری پس از شهادت امام حسین بر قبر حضرت اباعبدالله علیه السلام در سرزمین کربلا است./988/

ارسال نظرات