۰۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۶۹۱۱۰۹
آیت‌الله مدرسی:

شهادت در فرهنگ دینی، معیار و مقیاس ارزش اعمال ماست

شهادت در فرهنگ دینی، معیار و مقیاس ارزش اعمال ماست
یزد ـ آیت‌الله مدرسی یزدی گفت:شهادت در فرهنگ دینی معیار و مقیاس ارزش اعمال ما قرار گرفته و بسیاری از اعمال ما را باید با معیار و میزان شهادت ارزش‌گذاری کنند.

به گزارش خبرگزاری رسا از یزد، آیت‌الله سیدمحمدکاظم مدرسی یزدی امروز در یادواره شهدای روستاهای شهرستان تفت اظهار داشت: طهارت روح شهید آنقدر بالا است که به بدن و لباس شهید هم سرایت کرده و لذا شهید نباید غسل داده و نباید کفن شود.

وی تصریح کرد: همه اصناف از جمله روحانیون، علما، اصناف، مخترعان، کاشفان، کسبه، بازاریان، کشاورزان، اداری‌ها و همه مدیون جامعه هستند اما تنها یک قشر هستند که مدیون جامعه نیستند آن هم شهدا هستند چرا که آنان بسترساز ترقی، امنیت و پیشرفت دیگران هستند و هیچ قشری نیست که مدیون جامعه نباشد مگر شهید که همه مدیون او هستند.

امام جمعه بخش مرکزی یزد تصریح کرد: شهادت در فرهنگ دینی معیار و مقیاس ارزش اعمال ما قرار گرفته و بسیاری از اعمال ما را باید با معیار و میزان شهادت ارزش‌گذاری و اندازه‌گیری کنند.

آیت الله مدرسی یزدی خاطرنشان کرد: عالی‌ترین درجه انسانیت هم ایثار است آن هم ایثار جان و لذا در روایتی دارد که از امام صادق(ع) سوال می‌کنند چرا شهید در قبر مورد سوال قرار نمی‌گیرد و نکیر و منکر ندارد؟ حضرت در جواب می‌فرمایند شهید همین که برق شمشیرها را دیده و از راه خارج نشده به تمامی سوال‌ها جواب گفته است.

نایب رئیس شورای مرکزی حوزه‌های علمیه استان یزد تصریح کرد: همه اقشار باید غسل و کفن شوند به جز شهید به دلایلی که مطرح شد.

وی افزود: سبک زندگی شهیدان ما سه محور بسیار اساسی داشت یکی سلامت بود، دو مورد دیگر سعادت و بهره‌وری از عمر و سرمایه زندگی است که ما هم سلامت جسمی و هم سلامت روحی را در جبهه‌ها می‌دیدیم، سلامت جسمی نظم و نظافت را هم در همان محیط‌های خاکی رعایت می‌کردند.

رئیس حوزه علمیه مدینه العلم الکاظمیه(ع) عنوان کرد: در بعد سعادت خدامحوری، ارزش‌مداری و ولایت‌محوری را سرلوحه کار خودشان قرار می‌دانند و در بعد بهره‌وری از زندگی آن‌ها از سن نوجوانی خود را مسئول می‌دیدند و از هر هنری هم برای رسیدن به سعادت و بالابردن بهره وری عمر بهره می‌گرفتند.

آیت الله مدرسی یزدی ادامه داد: تغییر و تحول در استان به هر حال یک عمر طبیعی است، هیچ کس در این دنیا دوام ندارد و آنچه که هست عبارت است از خدمت‌گذاری به مردم و ضمن تقدیر و تشکر از دولت‌مردان استانی در دوره قبل که با پختگی در حین جوانی همدلی و همزبانی را کاملا از خود نشان دادند و سعی کردند استان را بدون تنش اداره کنند.

امام جمعه بخش مرکزی یزد افزود: ضمن عرض خوش‌آمد به استاندار جدید که جوانی مومن، انقلابی و پای کار است و خوشبختانه ایشان مدیون هیچ کس و هیچ قشر و شخصیتی جز بچه‌های حزب‌اللهی و مومن و متدین نیست و لذا باید خود را آزاد ببیند و آنچه منویات امام و مقام معظم رهبری که چیزی جز اسلام ناب نیست را مورد توجه قرار دهد.

وی گفت: معتقدم باید همه مدیران و مسئولان در استان با استاندار جدید همکاری لازم را داشته باشند تا سرمشقی برای سایر استان‌ها باشد و نشان دهیم ما می‌توانیم با یک جوان استانمان را اداره کنیم و در حقیقت به نحو شایسته هم کمبودها را جبران کنیم و هم پیشرفت‌ها را سرعت ببخشیم.

رئیس حوزه علمیه مدینه العلم الکاظمیه(ع) افزود: برجستگی‌های حکم ریاست جمهور برای استاندار جدید لازم به توجه است که یکی از آنها پتانسیل قوی گردشگری و این صنعت در استان است که باید بسیار مورد توجه قرار گیرد و زیرساخت‌های لازم را باید مورد توجه قرار دهند.

آیت الله مدرسی یزدی گفت: نکته مهم داشتن پیوست فرهنگی صنعت گردشگری برای هر نقطه‌ای به صورت خاص می‌خواهد و توصیه داریم در رابطه با پیوست عدالت در پروژه‌های استانی که خوشبختانه خود استاندار هم همین را مدنظر قرار دارند و امیدواریم موفق باشند و خداوند متعال در ابعاد مختلف ایشان را مورد عنایت خود قرار دهد./1400/د101/

ارسال نظرات