۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۴
کد خبر: ۶۹۱۱۴۳
فرزند آیت الله بشیر نجفی:

پدرم درباره انتخابات آتی به بیانیه آیت الله سیستانی بسنده کرد

پدرم درباره انتخابات آتی به بیانیه آیت الله سیستانی بسنده کرد
شیخ علی نجفی فرزند حضرت آیت الله بشیر نجفی گفت: پدرش در خصوص انتخابات پارلمانی زودگذر و موضوع شرکت در آن، به بیانیه حضرت آیت الله سیستانی بسنده کرده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین شیخ علی نجفی در یک گفتگوی تلویزیونی اظهار کرد: حضرت آیت الله نجفی گفته است که ما به بیانیه آیت الله سیستانی اکتفا می کنیم. برای مرجعیت بسیار مهم است که گفتمانش واضح باشد و چشم اندازی روشن برای کشور و امت تعیین کند.

وی افزود: هر مرحله واقعیت و تصمیم خاص خود را دارد و مرجعیت شهروند عراقی را صاحب اول و آخر تصمیم گیری ها در امر انتخاب نمایندگان مجلس قرار داده است.

شیخ علی نجفی بیان کرد: پس از گذشت هفده سال از عراق جدید، شهروند عراقی باید قدرت انتخاب داشته باشد و بتواند خوانش خود را از گذشته تشخیص دهد و باید آگاهی اش کامل باشد و از آنچه پیرامونش می گذرد، واقف باشد.

وی با بیان اینکه مرجعیت عالی دینی ضوابط و مشخصه های عمومی را تعیین می کند و شهروندان را نسبت به انتخاب ترغیب می کند و مشخص می کند که انتخاب جزو مسئولیت های اوست، تاکید کرد: مرجعیت، شهروندان را به انتخاب براساس معیارهای مشخص دعوت می کند.

فرزند آیت الله نجفی با اشاره به اینکه براساس قانون جدید انتخابات، مسئولیت انتخاب بر عهده رای دهنده و نامزد است، تاکید کرد: باید عملکرد پارلمان آتی متفاوت از پارلمان های قبلی باشد و شهروندان عراقی تصمیم گیرنده باقی بمانند. نهادهای سیاسی باید منافع عراق را در راس اولویت های خود قرار دهند و عراق به دور از هر محوری، تصمیم گیرنده باشد. رها کردن فرصت مشارکت گسترده و آگاهانه در انتخابات، ما را در برابر سرنوشت مجهول قرار می دهد بنابراین باید در انتخابات آتی فرصت جدیدی به عراق داده شود./۹۸۸/

منبع: الفرات

ارسال نظرات