۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۱
کد خبر: ۶۹۱۳۳۸
حجت الاسلام حیدری خبر داد؛

ثبت ۸۰ وقف جدید در مازندران/اجرای ۱۵۰ پروژه عمرانی در امامزادگان و موقوفات

ثبت ۸۰ وقف جدید در مازندران/اجرای ۱۵۰ پروژه عمرانی در امامزادگان و موقوفات
مازندران - مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از ثبت ۸۰ وقف جدید طی یک سال اخیر و اجرای ۱۵۰ پروژه عمرانی در امامزادگان و موقوفات در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران امروز در دیدار جمعی از واقفان خیر اندیش با اشاره به اهمیت وقف در اسلام گفت: وقف نوعی سنجش و قرار گرفتن در مسیر ربانیت و الهی بودن است.

وی، وقف را نمادی از کار خیر دانست و با بیان این که در طی ماه های اخیر بسیاری از بسته های معیشتی تا تأمین هزینه های دارویی از سوی واقفان خیر اندیش تهیه شد، افزود: به طور حتم این سنت حسنه راهکاری در جهت کمک به نیازمندان و محرومان جامعه است.

حجت الاسلام حیدری با بیان این که بیش از ۱۵۰ پروژه‌ عمرانی امامزادگان و موقوفات درحال اجرا است، تصریح کرد: موقوفات مستعدی که برای سرمایه‌گذاری شناسایی شده حدود ۵۵ پروژه است که در صورت اجرا شاهد افزایش عوائد موقوفات و در نتیجه اجرای بیشتر امینانه نیات واقفان خواهیم بود.

استاد حوزه علیه مازندران با بیام این که کار بزرگی که در سطح استان انجام شده بحث وقف‌های جدید است، اظهار داشت: طی یک سال اخیر ۸۰ وقف با رویکردهای بزرگ را داشتیم که ازجمله موقوفه بچه‌های آسمان نور و موقوفه هسته‌ای در شهرستان نور بوده است.

حجت الاسلام حیدری با اشاره به این که نخستین وقف هسته‌ای کشور در مازندران انجام شده است، یادآورشد: نگاه مردم به وقف مثبت اشت و این مسأله در طول دهه های اخیر در وقف اموال و دارایی های خود در مسیر وقف به اثبات رسیده است.

وی با بیان این که از محل عواید موقوفات اقدامات مناسبی در کمک به دانش آموزان نیازمند شده است، افزود: در راستای اجرای نیات موقوفات علم و فناوری، یک‌هزار بسته تحصیلی در قالب طرح مهر تحصیلی در اختیار دانش‌آموزان کم‌برخوردار استان قرار گرفت.

مدیر کل اوقاف مازندران، از وقف به عنوان یکی از احکام مترقی و کارآمد اسلامی یاد کرد و با بیان این که وقف حلال بسیاری از مشکلات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی است، افزود: وقف نگاه دلسوزانه واقف به شعار همگرایی، همدلی و وحدت جامعه است.

حجت الاسلام حیدری با بیان این که ترویج سنت حسنه وقف حرکت در مسیر سبک زندگی اسلامی و انسانی است، افزود: ترویج سنت وقف می تواند بهترین زمینه برای گسترش فرهنگ دینی و اسلامی باشد.

وی وقف را بهترین باقیات الصالحات برای هر انسانی دانست و با بیان این که این سنت حسنه الهی نیکوترین سند الهی و بهترین راه برای ترویج معارف دینی در جامعه محسوب می شود.

استاد حوزه علمیه مازندران از سنت حسنه وقف به عنوان بهترین راه ترویج معارف دینی در جامعه اشاره کرد و با بیان این که رفع نیازهای بشری و حفظ کرامت انسانی با ترویج فرهنگ وقف صورت می گیرد، ادامه داد: یکی از بهترین راه های کاهش فقر و محرومیت در جامعه اسلامی ترویج و گسترش فرهنگ وقف است./950/پ210/

ارسال نظرات