۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۸
کد خبر: ۶۹۱۳۹۹
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی:

۳۰ وقف جدید در سالجاری در استان آذربایجان شرقی به ثبت رسیده است

۳۰ وقف جدید در سالجاری در استان آذربایجان شرقی به ثبت رسیده است
آذربایجان شرقی ـ حجت الاسلام حسینی گفت: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان افزود: ۳۰ وقف جدید طی سال جاری در عرصه‌های مختلف با نیات مختلف در آذربایجان شرقی ثبت شده است.

به گزارش خبرگزاری رسا در آذربایجان شرقی، حجت الاسلام سید شهاب الدین حسینی امروز در جمع خبرنگاران در تبریز در پاسخ به سوال خبرنگار مهر در خصوص وقفی بودن مس سونگون گفت: معدن مس سونگون وقفی است و پیگیری حقوقی از شرکت ملی صنایع مس ایران در این خصوص در حال انجام بوده و طبق روال اداری و قانونی پیش می‌رود.

وی سپس با اشاره به آغاز دهه وقف گفت: گستره وقف و نیت‌های واقفان خیراندیش در عرصه‌های مختلف علمی، فکری، اقتصادی، صنعتی و کشاورزی بوده و در این زمینه آذربایجان شرقی جزو استان‌های برتر در حوزه وقف است.

حجت الاسلام حسینی با تاکید بر اینکه با توجه به محدودیت‌های کرونایی و شیوع این بیماری منحوس بسته‌های معیشتی و بهداشتی به نیت واقفان در موقوفات پخش شد، افزود: در این ۲۰ ماه از آغاز شیوع ویروس کرونا ۵۲۴۸۸ بسته معیشتی به ارزش هر کدام ۵۰۰ هزار تومان پخش شده است.

وی همچنین از پخش بیش از ۴۸ هزار بسته بهداشتی، ۲۵۳ هزار غذای گرم، ۲۰۰ لباس بیمارستانی و ذبح ۲۳۲ قربانی خبر داد و افزود: ۲۵ مورد از گروه‌های جهادی نیز در قالب ۱۱۴ نفر به مناطق محروم و کم برخوردار اعزام شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان با بیان اینکه ۵۷۰۰ بسته معیشتی در دهه محرم توزیع شد، گفت: طی دهه محرم همچنین حمایت از هیأت‌های حسینی در اولویت کاری ما بود.

حجت الاسلام حسینی سپس به فرارسیدن ماه مهر نیز اشاره داشت و گفت: در مهر تحصیلی بیش از ۷۰۰ بسته آموزشی و نوشت افزار به ارزش هر کدام ۶۰۰ هزار تومان بین نیازمندان توزیع شد.

وی به سنددار شدن موقوفات نیز اشاره کرد و افزود: ۱۲۱۴ موقوفه فاقد سند بود که در دو سال اخیر سنددار شدند. ۴۰۳ شناسه ملی برای موقوفات نیز به ثبت رسید.

حجت الاسلام حسینی از راه اندازی سامانه بارای برای پیگیری مسائل حقوقی موقوفات خبر داد و ابراز داشت: ۱۳۵ پرونده حقوقی طی دو سال اخیر در استان تعیین تکلیف شده است.

وی به انجام پروژه‌های عمرانی در موقوفات استان اشاره کرد و افزود: در تک تک امامزاده‌ها پروژه‌های مرمتی و بازسازی انجام می‌شود.

حجت الاسلام حسینی با تاکید بر اینکه هم اکنون در بیش از ۲۵ امام زاده استان ساخت و ساز درحال انجام است، افزود: تلاش برای احیای نیات واقفین جزو اولویت‌های این اداره کل است.

وی به انجام مطالعات در بخش کشاورزی و استفاده از باغات موقوفه در جهت افزایش اشتغال زایی و رونق تولید محصولات کشاورزی و باغی اشاره کرد و گفت: ۶۱۹ باغ موقوفه در استان وجود دارد و تلاش می‌کنیم تولیدات کشاورزی در آنها افزایش یابد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان افزود: ۳۰ وقف جدید طی سال جاری در عرصه‌های مختلف با نیات مختلف در استان آذربایجان شرقی ثبت شده است.

وی شمار موقوفات استان را بیش از چهار هزار مورد عنوان کرد و گفت: بیش از ۲۰ هزار رقبه نیز در استان داریم./1400/د۱۰۱/

ارسال نظرات