۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۶
کد خبر: ۶۹۱۴۱۹
رئیس کمیته دفاع سنای پاکستان:

جهان با پایان قرن آمریکا و آغاز قرن آسیا روبرو است

جهان با پایان قرن آمریکا و آغاز قرن آسیا روبرو است
سید مشاهد حسین در سخنانی با تاکید به این که تفکر افراط گرایان آمریکا و غرب خلاف روند تاریخ است، گفت: جهان با پایان قرن آمریکا و آغاز قرن آسیا روبرو است.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، سید مشاهد حسین رئیس کمیته دفاع سنای پاکستان، در مراسمی تفکر افراط گرایان آمریکا و غرب را خلاف روند تاریخ دانست و افزود: جهان با پایان قرن آمریکا و آغاز قرن آسیا روبرو است.

این سیاستمدار پاکستانی با تاکید به این که در حال حاضر وضیعت منطقه به سرعت در حال تغییر است لذا ما باید با هوشیاری تمام و شجاعت کافی تصمیم بگیریم و راه خود را مشخص کنیم، گفت: با حفظ منافع بلند مدت پاکستان مردم را در جریان اوضاع منطقه قرار دهیم و با همراهی کشورهای منطقه از جمله روسیه، چین، ایران، ترکیه، قطر و دیگر کشورهای آسیای میانه، سیاست ها را تدوین کنیم که امنیت در افغانستان تامین شود.

وی با اشاره به این که برای برقراری ارتباط تنگاتنگ و نزدیک بین پاکستان و چین، احیای ”انجمن دوستی پاکستان و چین“ لازم و ضروری است، ادامه داد: بین سال های 1840 تا 1949 میلادی ملت چین رفتارهای تحقیرآمیز زیادی از سوی دولت انگلیس، ایالات متحده، فرانسه و آلمان متحمل شده اند و به همین سبب امروز قدر آزادی و استقلال خود را خوب می دانند.

عضو نماینده پارلمان دقت در انتخاب رهبران کشور، اصلاح راه های اشتباه و غلط، درس گرفتن از دیگران و سیاست خارجی مسالمت آمیز را عامل رشد و ترقی کشور چین دانست و اظهار داشت: یک رهبر خوب نیاز هر کشور و ستون رشد کشور است که چین و بعضی از کشورهای همسایه از این برخوردار بوده اند.

وی با تکذیب لایحه 22 سناتور آمریکائی در سنای آمریکا، در خصوص طالبان در دره پنجشیر آنرا دیکته دولت فعلی هند دانست و گفت: با خروج نیروهای آمریکایی و متحدانش از افغانستان فرصت های استراتژیک عظیمی برای پاکستان در افغانستان ایجاد شده است.

رئیس کمیته دفاع سنای پاکستان با بیان این که قاره آسیا تحمل جنگ نرم دیگر را ندارد و ایجاد موج منفی علیه کریدور اقتصادی چین و پاکستان (China-Pakistan Economic Corridor) جزئی از تبلیغات منفی آمریکا است، ابراز داشت: تفکر افراط گرایان آمریکا و غرب خلاف روند تاریخ است و جهان با پایان قرن آمریکا و آغاز قرن آسیا روبرو است./988/

ارسال نظرات