۱۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۶
کد خبر: ۶۹۱۴۳۵
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خبر داد؛

برگزاری برنامه های دهه آخر صفر با رعایت اصول بهداشتی در مازندران

برگزاری برنامه های دهه آخر صفر با رعایت اصول بهداشتی در مازندران
مازندران - حجت الاسلام شکریان از برگزاری برنامه های دهه آخر ماه صفر در شهرهای مازندران با رعایت دستورالعمل های بهداشتی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام ناصرشکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران در نشستی با جمعی از رؤسای هیأت های مذهبی با اشاره به فرا سیدن مناسبت های دهه آخر صفر، گفت: برنامه های دهه آخر صفر با رعایت دقیق موازین بهداشتی و پروتکل های وزارت بهداشت و درمان در همه شهرهای مازندران برگزار می شود.

وی با تاکید بر برگزاری هر چه باشکوه تر برنامه های دهه آخر صفر با رعایت دقیق پروتکل های وزارت بهداشت و درمان، اظهار داشت: هیأت های مذهبی و مساجد در ماه محرم نشان دادند در عمل به توصیه های بهداشتی پیشگام تر از سایر اقشار هستند.

حجت الاسلام شکریان در ادامه با اشاره به ضرورت برگزاری مراسمات دهه آخر صفر با رعایت دقیق شیوه نامه ها و دستورالعمل هاو پروتکل های وزارت بهداشت و درمان، افزود: تجربه برگزاری مراسم های آئینی در ماه محرم و صفر سال های گذشته و به ویژه امسال در شرایط سخت کرونایی ثابت کرد هیأت های مذهبی در رعایت دقیق شیوه نامه ها، دستورالعمل ها و پروتکل های وزارت بهداشت و درمان از دیگر اقشار جامعه دقیق تر و منظم تر هستند.

استاد حوزه علمیه مازندران ادامه داد: شیوه برگزاری این برنامه ها در شرایط شیوع ویروس کرونا از سوی هیات های عزاداری به عنوان الگویی برای سایر بخش های کشور هستند که رهبر معظم انقلاب نیز بارها به آن اشاره و از فعالان حوزه دین و هیأت های مذهبی تقدیرکردند.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران با اشاره به حضور هیأت های مذهبی مازندران در دهه آخر صفر در  مشهد مقدس تصریح کرد: شیوه نامه برگزاری برنامه های آئینی ویژه محرم و صفر به همه هیأت های مذهبی ابلاغ شده است.

وی با اشاره به آمادگی همه شهرهای مازندران برای برگزاری هرچه باشکوه برنامه های عزاداری دهه آخر صفر، تاکید کرد: مردم ولایتمدار و شهید پرور مازندران، هیأت های مذهبی استان، فعالان فرهنگی و دینی و مسجدی ها آماده برگزاری مراسمات دهه آخر صفر هستند و به طور حتم این برنامه ها با رعایت دقیق موازین بهداشتی در سراسر استان با شکوه برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام شکریان با اشاره به اعزام تعدادی از هیأت های مذهبی مازندران برای برگزاری مراسم دهه آخر صفر به مشهد مقدس خاطر نشان کرد: آیین عزاداری و سوگواری هیأت های مذهبی شهرهای استان در جوار ملکوتی و نورانی امام رضا(ع) برگزار خواهد شد و نماینده ولی فقیه در مازندران و برخی مدیران استانی نیز در این مراسم حضور خواهند داشت./950/پ210/

ارسال نظرات