۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۱
کد خبر: ۶۹۱۵۹۵
نماینده ولی فقیه در لرستان:

زیر ساخت فرهنگی و اجتماعی در استان لرستان ضعیف است

زیر ساخت فرهنگی و اجتماعی در استان لرستان ضعیف است
لرستان - حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی بر ضرورت تقویت زیرساخت های فرهنگی و اجتماعی تأکید کرد و گفت: در این راستا از ظرفیت های تبلیغات اسلامی استفاده شود.

به گزارش خبرگزاری رسا در لرستان، حجت الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی امروز در دیدار معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی، رسالت سازمان تبلیغات اسلامی را رسالت انبیاء دانست و گفت: این رسالت در امر تبیین، تبلیغ و در شکل و شیوه تبلیغ، پاسخ به شبهات از مهم ترین اقدامات تبلیغات اسلامی است.

وی با بیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی در برگزاری برنامه‌های مذهبی و غیره نقش مهمی دارد، افزود: در استان لرستان ۴۸ منطقه آسیب‌پذیر وجود دارد که ۲۵۰ هزار نفر در این مناطق زندگی می‌کنند، بنابراین ارائه خدمات فرهنگی در این مناطق ضروری است اما باید توجه داشت که نمی‌توان یک نسخه واحد برای همه مناطق پیچید.

نماینده ولی فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه در مباحث تبلیغی نیازمند توجه خاصی هستیم، عنوان کرد: زیر ساخت فرهنگی و اجتماعی در استان لرستان ضعیف است و توسعه متوازن در همه امور اقتصادی، فرهنگی و سایر امور باید در همه جا دیده شود.

وی با اشاره به اینکه امسال در ۱۱ محله مرکز استان لرستان برنامه‌هایی در ایام غدیر برگزار شد و چهار هزار نفر از این برنامه‌های دینی، مذهبی و فرهنگی بهره‌مند شدند، گفت: درصورتی که سازمان تبلیغات در این برنامه‌ها قوی ورود پیدا کند اثرات بسیار بالایی دارد.

امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه برای اجرای برنامه‌های موثر و ارزشمند باید همه جوانب را در نظر گرفت و زمینه اجرایی آن را فراهم کرد تا از این اتاق فکر به خوبی استفاده شود، گفت: رویش‌های انقلاب در استان ما فراوان است به طوری که نیروی انسانی خوش فکر و سالم در مرکز استان و شهرهای استان آماده ارائه خدمات هستند.

جلوی تهاجم فرهنگی دشمن گرفته شود

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی تصریح کرد: باید تلاش کرد تا اقدامات فرهنگی ما بر تهاجم فرهنگی دشمن غلبه کند که در این رابطه باید در مباحث تبلیغی، تعلیم و تربیت اقداماتی انجام گیرد.

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به اینکه نظام ما انقلابی دینی است و این دینی ماندن و اهدافش به اقدامات انجام شده بستگی دارد، اظهارداشت: اگر این انقلاب از مردم و دین فاصله گیرد از اهداف تعریف شده فاصله گرفته است.

وی به لزوم توجه به استان‌هایی مانند لرستان تأکید کرد و افزود: در مباحث فرهنگی، دینی و موضوع اعتباری استان لرستان ویژه دیده شود زیرا این مناطق آسیب پذیر استان وضعیت نامطلوبی دارند و باید کمک کرد تا مسائل و مشکلات در این مناطق برطرف شود.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی عنوان کرد: باید گفت زمینه برای کارهای تبلیغی و دینی در استان فراهم است و مردم این استان تعصب خاصی به نظام و رهبری دارند به طوری که در جنگ تحمیلی با تقدیم ۶۳۰۰ شهید وفاداری خود را به انقلاب نشان داده‌اند./۹۴۵۱/د102/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات