۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۸
کد خبر: ۶۹۱۶۰۱

بهره گیری از استاد حاذق توصیه همیشگی علامه حسن زاده بود

بهره گیری از استاد حاذق توصیه همیشگی علامه حسن زاده بود
طلبه باید استاد خوب و حاذق پیدا کند تا بتواند در مقاطع مختلف علمی رشد کند و این مسأله مورد تأکید همیشگی علامه حسن زاده بود.

علامه حسن زاده آملی از بزرگان حوزه و نوادر دوران بوده که شهرت و تسلط علمی او مورد توجه گوهرشناسان علمی است؛ به مناسبت درگذشت آن مرحوم خرده روایت هایی را از روحانیون و حوزویانی که وجود علامه حسن زاده را درک کردند منتشر خواهیم کرد.

حجت الاسلام فرج الله اسدی در گفت و گو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، مطالبی را عنوان کرد که در ادامه می خوانید.

علامه حسن زاده آملی در رشته های مختلف متخصص بود نه اینکه صرفا آشنا باشند بلکه در فلسفه و عرفان، فقه و اصول متخصص بود؛ در بعض کتب مرحوم آیت الله مرعشی خواندم که برای تصحیح برخی از کتاب ها برای قرار دادن در کتابخانه بزرگی که به یادگار مانده به علامه حسن زاده مراجعه می کرد.

از جهت علمی و ریاضت های معنوی فوق العاده بود به حدی که هیچ عالمی در این عصر همپای ایشان نداریم و بسیاری از مباحث را با ارتباط معنوی حل می کردند؛ امیدواریم حوزه ها در آینده بتوانند چنین بزرگانی پرورش دهند.

هر کس از طلاب بخواهد در رشته هایی که علامه متخصص بود ورود کنند باید به نسخه خود علامه عمل کند؛ مثال مرحوم حسن زاده این بود که آهن بدون استاد آهنگر، تبدیل به خنجر نمی شود و طلبه بدون استاد نیز نمی تواند در مسیر علمی پیش برود.

طلبه باید استاد خوب و حاذق پیدا کند تا بتواند در مقاطع مختلف علمی رشد کند و این مسأله مورد تأکید همیشگی استاد بود، البته باید بگویم که من محضر علامه را درک و تلمذ کردم اما آدم نشدم.

ارسال نظرات