۱۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۱
کد خبر: ۶۹۱۶۲۷

کارشکنی سفارت آمریکا در برنامه‌ سیاسی جبهه حشد شعبی برای انتخابات عراق

کارشکنی سفارت آمریکا در برنامه‌ سیاسی جبهه حشد شعبی برای انتخابات عراق
سازمان بدر عراق از دخالت سفارت آمریکا در بغداد برای کارشکنی در برنامه‌های سیاسی جبهه الحشد الشعبی در مبارزات انتخاباتی خبر داد. اما انصرافی برای اخراج آنان وجود ندارد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، سازمان بدر عراق اعلام کرد که آمریکا از طریق سفارت خود در بغداد درصدد کارشکنی در مسیر برنامه‌های سیاسی جبهه سیاسی الحشد الشعبی است.

این سازمان در بیانیه‌ای گفت: در رفتاری که نشانه تمایل آمریکا برای کارشکنی در برنامه‌های سیاسی و اعمال حداکثر محدودیت‌ها و خفقان‌هاست، شبکه‌های اجتماعی بدون هیچ حقی به توقیف و بستن سایت‌ها و پلتفرم‌های ما ادامه می‌دهند.

در این بیانیه آمده است: علیرغم پایبندی ما به ضوابط خاص نشر مطالب در پایگاه‌های اجتماعی، ما روزانه با مسدود شدن یکی از پلتفرم‌های خود مواجه می‌شویم، بدون اینکه دلیل قانع کننده‌ای برای آن وجود داشته باشد و تازه‌ترین آن مسدود شدن پلتفرم باء بود که پس از انجام تحقیقات، مطمئن شدیم که اقداماتی که شرکت‌ها علیه پلتفرم‌های ما انجام می‌دهند به دستور مسقیم سفارت آمریکا در بغداد انجام می‌شود که این امر دخالت آشکار در امور داخلی عراق و نوعی نقض حاکمیت عراق است که خون‌های پاک زیادی برای صیانت از آن داده‌ایم.

سازمان بدر عراق گفت: این تجاوز آشکار موید تلاش مقاماتی در سفارت آمریکا برای کارشکنی در روند تبلیغات انتخاباتی ما به خصوص در روزهای پایانی مبارزات انتخاباتی است و این گواه دیگری از جانبداری آمریکا و ترس آن از پیروزی طرفداران الحشد الشعبی است به خصوص که مردم عراق به برنامه‌های ما و گفتمان‌های رهبران ما استقبال گسترده‌ای نشان دادند.

سازمان بدر عراق در پایان از نهاد رسانه عراق خواست به نقش خود در حفاظت از حق همه گروه‌های سیاسی در برخورداری از آزادی رسانه‌ای عمل کند و از دولت عراق نیز خواست این مداخلات را که دستکمی از مداخلات امنیتی و سیاسی سفارت آمریکا در حوزه تصمیم گیری‌های عراق ندارد، متوقف کند.

«هادی العامری» رئیس ائتلاف الفتح عراق و رئیس سازمان بدر نیز امروز چهارشنبه تاکید کرد: ما برای دستیابی به حاکمیت ملی کامل مبارزه خواهیم کرد و از هدف خود در بیرون کردن بیگانگان از خاک عراق تردید یا انصرافی نداریم./۹۸۸/

منبع: موازین نیوز

ارسال نظرات