۱۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۷
کد خبر: ۶۹۱۶۴۴
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی:

عزت را نمی‌توان با پول و مقام کسب کرد

عزت را نمی‌توان با پول و مقام کسب کرد
آذربایجان شرقی ـ حجت الاسلام شعبانی گفت: عزت را نمی‌توان با پول و مقام کسب کرد. شهرت با پول به دست می‌آید ولی عزت با پول و عناوین و مقام به دست نمی‌آید.

به گزارش خبرگزاری رسا در آذربایجان شرقی، حجت الاسلام حسن شعبانی امروز در جمع عزاداران هیئت الزهرا تبریز در جوار حرم امام رضا (ع) در خصوص راه‌های کسب عزت در دنیا و آخرت گفت: عزت آنقدر مهم بوده که خداوند متعال آن را به خود نسبت داده است.

وی با تاکید بر اینکه زندگی با عزت انسان‌ها را خداوند مقدر کرده است، افزود: عزت ماندگار با تقوی الهی و رعایت خطوط قرمز الهی به دست می‌آید.

شعبانی ادامه داد: معنای حقیقی عزت مختص به خدای عزوجل است چراکه به غیر از خداوند، همه موجودات ذاتاً فقیر و در نفس خویش، ذلیل هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی افزود: عزت را نمی‌توان با پول و مقام کسب کرد. شهرت با پول به دست می‌آید ولی عزت با پول و عناوین و مقام به دست نمی‌آید.

وی افزود: شهرت را می‌توان کسب کرد ولی به آن عزت گفته نمی‌شود، آنهایی که عزت کسب می‌کنند آن را در راه اسلام نیز فدا می‌کنند، مثل حضرت فاطمه الزهرا (س) که عزتی که خداوند به ایشان عطا فرموده بود را در راه اسلام و خدا فدا می‌کرد.

گفتنی است مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی به همراه جمعی از مدیران اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با حضور در مشهد مقدس از نزدیک در برنامه‌های هیأت‌های مذهبی و عزاداری استان شرکت می‌کنند./د101/

ارسال نظرات