۱۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۴
کد خبر: ۶۹۱۶۶۵
تولیت مدرسه علمیه کنگاور:

همنشینی با افراد بی تقوا، حسنات مومن را نابود می کند

همنشینی با افراد بی تقوا، حسنات مومن را نابود می کند
کرمانشاه ـ آیت الله میریونسی گفت: همنشینی با افرادی که نسبت محرمات بی توجه هستند باعث از بین رفتن حسنات مومن می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، آیت الله سیدعباس میریونسی امروز در جمع عزاداران شهرستان کنگاور که به مناسبت سالروز شهادت امام رضا علیه السلام برگزار شد، اظهار داشت: در دست داشتن بیرق و پرچم ائمه اطهار علیهم السلام برای ما بهترین و باشکوه ترین مقام هاس و امیدواریم که در این پست و مقام امانتدار خوبی باشیم.

تولیت مدرسه علمیه کنگاور در ادامه با اشاره به اینکه اسلام، پیامبر اکرم و امامان همواره به کسب روزی حلال تاکید داشته اند، گفت:  کسانی که بدون توجه به دنبال کسب ثروت هستند و هیچ اهمیتی به حلال یا حرام بودن آن نمی دهند در اصل راه را برای شیطان باز نموده اند.

این عالم کرمانشاهی تصریح کرد: بنابراین انسان مومن و خداترس و پارسا به خود هرگز اجازه نخواهد داد که با افرادی که نسبت به محرمات بی توجه هستند همنشین شود، زیرا این همنشینی باعث از بین رفتن حسنات فرد مومن خواهد شد.

آیت الله میریونسی در ادامه پرهیز از دروغگویی و غیبت را از نشانه های بارز یک مومن عنوان کرد و افزود: تجربه و تاریخ به ما نشان داده است جامعه ای که بنای آن با دروغ باشد هرگز پایدار نخواهد ماند.

این عالم کرمانشاهی با اشاره به اینکه امام رضا علیه السلام همواره شیعیان را به پرهیز از دروغگو تشویق می فرمودند، گفت: امام رضا علیه السلام در احادیث خویش بارها فرموده اند دروغگو و کذاب دشمن خداوند متعال است و هرگز نمی توان وی را جزو مسلمین محسوب کرد.

تولیت مدرسه علمیه کنگاور در ادامه با اشاره به اینکه باید راه های نفوذ شیطان در زندگی و باطن افراد مسدود شود، خاطرنشان ساخت: باید اذعان کرد که برخی از وسایل ارتباط جمعی همانند فضای مجازی باعث شده است که ارتباط بین نامحرم با یکدیگر عادی شود که این امر زمینه ساز نفوذ شیطان در زندگی های ما می شود تا جایی که بسیاری از ناهنجاری های موجود در جامعه ما همانند طلاق معلول همین ارتباطات ناسالم و غیراسلامی است./1400/پ۲۱۰/

ارسال نظرات