۱۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۶۹۱۷۲۷
نماینده ولی فقیه در سمنان:

ممنوعیت واردات لوازم خانگی فرصتی برای افزایش کیفیت محصولات داخلی است

ممنوعیت واردات لوازم خانگی فرصتی برای افزایش کیفیت محصولات داخلی است
امام جمعه سمنان گفت: تولیدکنندگان داخلی لوزام خانگی از فرصت ویژه ممنوعیت واردات برای افزایش کیفیت محصولات خود و سپس ورود به بازار‌های کشور‌های دیگر بهره ببرند.
به گزارش خبرگزاری رسا از سمنان، حجت الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سمنان در مصلای این شهر، با قدردانی از اقدام رهبر معظم انقلاب در ممنوع اعلام کردن واردات لوازم خانگی کره‌ای اظهار داشت: موضوع ممنوعیت واردات لوازم خانگی که از سال ۹۷ به دلیل مبارزه با تحریم‌ها از سوی سران قوا تصمیم‌گیری شد و فرصتی برای رشد و خودکفایی این صنعت در کشور فراهم کرد.

وی افزود: از یک سو پایان یافتن این ممنوعیت تا پایان امسال و از سوی دیگر اعلام آمادگی کشور کره جنوبی برای واردات محصولات خود به جای پول‌های مسدود شده ایران سبب شد تا تولیدکنندگان لوازم خانگی در نامه‌ای دغدغه خود را با رهبر انقلاب در میان بگذارند و تداوم ممنوعیت واردات را خواستار شوند.

نماینده، ولی فقیه در استان سمنان با اشاره به نامه رهبر معظم انقلاب خطاب به رئیس جمهوری مبنی بر ممنوعیت واردات لوازم خانگی کره‌ای، تصریح کرد: اگر مردم ببینند محصولات داخلی باکیفیت تولید می‌شود دیگر با صرف هزینه‌های بیشتر از محصولات خارجی استفاده نمی‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین مطیعی با اشاره به هفته ناجا، به گستردگی مأموریت‌های نیروی انتظامی اشاره و ابراز کرد: نیروی انتظامی جمهوری اسلامی بر اساس قانون بیش از ۲۵ مأموریت دارد، اگر مقایسه‌ای کوچک بین این مجموعه با پلیس دیگر کشور‌ها از جمله آمریکا داشته باشیم، می‌بینیم که نیروی انتظامی ایران چگونه با شهروندان بر مبنای عدالت رفتار می‌کند.

وی به روز روستا و عشایر اشاره کرد و گفت: عشایر سرمایه ملی و قشری زحمتکش هستند که بیشترین میزان تولید و کمترین مصرف را دارند و از این رو باید برای رفع مشکلات آن‌ها توجه بیشتری داشت.

خطیب جمعه سمنان، به هفته وقف اشاره کرد و گفت: وقف یکی از مترقی‌ترین و ارزشمندترین سازوکار‌هایی است که در اسلام احیا شد تا مردم بعد از پایان زندگی خود در دنیا از ثمرات آن استفاده کنند.

امام جمعه سمنان انجام وقف مشارکتی را یکی از بهترین راه‌های انجام وقف دانست و اضافه کرد: آمار موقوفات استان در سال‌های گذشته افزایش یافته است، اما هنوز ظرفیت بیشتری موجود است و باید از آن بهره برد. /۹۷۷/د101/
جواد رمضانیان
ارسال نظرات