۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۱
کد خبر: ۶۹۱۷۴۳
امام جمعه ملبورن استرالیا:

عناصر تروریستی تکفیری از دایره اسلام و شریعت خارج هستند

عناصر تروریستی تکفیری از دایره اسلام و شریعت خارج هستند
حجت الاسلام والمسلمین وحیدی اقدامات خشونت آمیز عناصر افراطی که هدف آنان تخریب فضای صلح و برادری در جهان اسلام است، را محکوم کرد و گفت: تکفیری ها خوارج زمان هستند.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین اشفاق وحیدی امام جمعه ملبورن استرالیا، در حاشیه کنفرانس بین المللی «مجاهدان در غربت» در تهران، با شخصیت های بین المللی دیدار و گفتگو کرد و عناصر تروریستی تکفیری را از دایره اسلام و شریعت خارج دانست.

وی برگزاری چنین کنفرانس بین المللی را منشاء ایجاد اتحاد اسلامی و رمز موفقیت و سربلندی مسلمانان جهان دانست و گفت: روحانیون و اندیشمندان دینی موثر در جامعه، در ترویج و استحکام دینی و انسجام بین ادیان و مذاهب اسلامی، بیشتر تلاش و نقش آفرینی کنند.

این روحانی استرالیایی پیروی از مکتب اهل بیت عصمت و طهارت را راه سعادت، کامرانی و سبب خیر و برکت برای تمام بشریت بویژه ملت های مسلمان جهان تلقی کرد و افزود: راه اهل بیت پیامبر(ص) هموار راه اعتدال و مدارا با ملت های موجود در آن زمان بوده است و این بهترین سیره ای است که مسلمانان می توانند با پیروی از آن بسوی موفقیت گام بردارند.

وی با بیان این که هیچ قیام و انقلابی بدون خون شهدا و فداکاری مردم به نتیجه نرسیده است و پیروزی انقلاب اسلامی ایران یکی از دلیل های روشن بر این مسئله می باشد، ادامه داد: امروز انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به برکت خون شهدای اسلام و انقلاب اسلامی زنده و پاینده است.

حجت الاسلام والمسلمین وحیدی اقدامات خشونت آمیز عناصر افراطی که هدف آنان تخریب فضای صلح و برادری در جهان اسلام است، را به شدت محکوم کرد و گفت: عناصری که به نام دین و اسلام دست به قتل و غارت، خون و خونریزی، خشونت و تفرقه می‌ پرازند بدون شک از دایره اسلام و شریعت خارج اند.

وی در آخر انفجار تروریستی در مسجد شیعیان منطقه قندوز افغانستان را به شدت محکوم کرد و افزود: طالبان از گذشته تاریخ درس عبرت بگیرند و بداند که امنیت کمترین خواسته عمومی هر جامعه و لازمه یک دولت مستقل است، چنانکه مولای من حضرت امام علی علیه السلام فرمودند «الملک یبقی مع الکفر و لایبقی مع الظلم» دولت با کفر می ماند اما با ظلم خیر./988/

ارسال نظرات