۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۸
کد خبر: ۶۹۱۸۱۶
رهبر ائتلاف فتح عراق:

بیانیه مرجعیت عراق به مثابه فتوای جهاد انتخاباتی است

بیانیه مرجعیت عراق به مثابه فتوای جهاد انتخاباتی است
العامری با اشاره به بیانیه اخیر آیت‌الله سیستانی درخصوص مشارکت آگاهانه و مسئولانه در انتخابات پارلمانی این کشور، گفت: این بیانیه به مثابه فتوای جهاد انتخاباتی است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، هادی العامری رهبر ائتلاف فتح عراق سخنانی را در خصوص انتخابات پارلمانی این کشور مطرح کرد.

وی گفت: بیانیه اخیر مرجعیت به مثابه فتوای جهاد انتخاباتی است. وی از ملت عراق خواست که مشارکت آگاهانه و مسئولانه انتخاباتی داشته باشند.

بر اساس این گزارش، العامری افزود: مردم عراق نمایندگانی را انتخاب کنند که حاکمیت ملی، کرامت و استقلال این کشور را مد نظر دارند. امیدواریم که مردم عراق به فتوای جهاد انتخاباتی لبیک گویند و با مشارکت در انتخابات وارد میدان جهاد شوند.

وی خطاب به مردم عراق افزود: اهل مسئولیت ملی و تاریخی که بر دوش ما گذاشته شده، باشید و به پای صندوق‌های رای گیری بروید و نمایندگانی را انتخاب کنید که امنیت و حاکمیت ملی و کرامت و استقلال آن را مد نظر قرار دهند.

العامری اظهار داشت: از نیرو‌های مسلح عراق که مشارکت گسترده‌ای در نخستین مرحله از انتخابات پارلمانی زودهنگام داشتند، قدردانی می‌کنم. در حال حاضر، نیرو‌های امنیتی فضای امنی را برای برگزاری انتخابات فراهم کرده اند.

گفتنی است، کمیساریای عالی انتخابات عراق امروز شنبه با صدور بیانیه‌ای از آغاز سکوت انتخاباتی در سراسر این کشور از صبح امروز خبر داد. این در حالی است که انتخابات پارلمانی زودهنگام فردا یکشنبه برگزار می‌شود.

پس از آن، «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق یک پست توئیتری در خصوص فرایند رأی‌گیری ویژه برای نیرو‌های نظامی و امنیتی در انتخابات پارلمانی، منتشر کرد. نخست وزیر عراق در این زمینه گفت: فرایند انتخاباتی ویژه نیرو‌های نظامی و امنیتی با موفقیت به پایان رسید. الکاظمی در ادامه افزود: گام اول انتخابات محکم برداشته شده است و این روند با مشارکت گسترده عموم ملت عراق در راستای انجام وظیفه ملی تکمیل می‌شود./۹۸۸/

منبع: بغداد الیوم

ارسال نظرات