۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۹
کد خبر: ۶۹۱۸۱۸
درخواست دارالفتوای اهل سنت عراق:

مردم نمایندگان اصلح و ضد فساد را انتخاب کنند

مردم نمایندگان اصلح و ضد فساد را انتخاب کنند
عامر البیاتی خواستار حضور گسترده مردم عراق در انتخابات پارلمانی این کشور برای انتخاب نمایندگان اصلح و ضد فساد شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، شیخ عامر البیاتی سخنگوی دارالفتوای عراق در خصوص انتخابات عراق و نقش دارالفتوی در ترغیب مردم عراق به پای صندوقی‌های رای گفت: دارالفتوی در راستای مسئولیت شرعی، قانونی، عرفی و اخلاقی در این رویداد و جشن بزرگ عمل کرده است. دارالفتوی در راستای این مسئولیت بزرگ دعوت به مشارکت گسترده در انتخابات کرده است و شیخ «مهدی بن احمد الصمیدعی» خواهان مشارکت در انتخابات شده و از همه عراقی‌ها خواسته که مشارکت فعالی داشته و به پای صندوق‌های رای بروند.

سخنگوی مفتی اهل سنت عراق خواستار انتخاب افراد اصلح و ضد فساد از بین نمایندگان پارلمان شد و افزود: این مشارکت گواهی بر اطاعات از اولی الامر «اطیعوا الله والرسول وأولی الأمر منکم» است. اما به همه توصیه می‌کنم که فاسدان را انتخاب نکنند. افراد درستکار، امین و قوی را انتخابات کنند. افرادی که فکر قوی داشته باشند و در برابر توطئه‌ها قوی باشند و در طرح‌های تربیتی حاوی ارزشهای عالی و پروژه‌های اقتصادی، تجاری و سیاسی در پارلمان قوی باشند. همچنین در این سمت امانت دار خوبی باشند. بهترین نامزد باشد و پاسخ اعتماد مردم را بدهد و در راستای برآورده ساختن خواسته‌های ملت عراق حرکت کنند.

شیخ عامر البیاتی در ادامه این مصاحبه، خواستار انتخاب آگانه و مسئولانه مردم شد و گفت : همه ما عراقیها اعم از پیر و جوان و زن و مرد باید به مسئولیت خود عمل کنیم و فرد صالح را انتخاب کنیم تا نماینده ما در پارلمان عراق باشد.

وی در خصوص روی کارآمدن افراد ناصالح در صورت عدم مشارکت مردم هشدار داد و تاکید کرد: اگر امر را به غیراهل بسپاریم، گناهکار هستیم و با فاسد شریک هستیم. این از نظر شرع، قانون و اخلاقی و عرفی درست نیست. بنابراین ما باید در انتخابات جدی باشیم که اصلح را انتخاب کنیم و اصلح کسی است که بهترین برای این سمت باشد. این مسئولیت شرعی، قانونی و اخلاقی است. ما باید به وظیفه خود عمل کنیم و به پای صندوق رای و مراکز انتخاباتی برویم و فرد صالح را برگزینیم.

وی در این زمینه خواستار دقت در برنامه نامزدها و انتخاب افراد اصلح شد و ادامه داد: ما باید بیوگرافی و برنامه انتخاباتی هر نامزدی را مورد توجه قرار دهیم و بررسی کاملی داشته باشیم و سپس فرد صالح را انتخاب کنیم.

عامر البیاتی در پاسخ به سوالی درباره مطالبات این موسسه از نامزدهای انتخابات این دوره از انتخابات گفت: ما از آنها خیر این کشور را می خواهیم. از آنها انتظار داریم که بهترین یاور این ملت در خروج از این بحران شدید باشد. حامل پروژه‌های تربیتی، اقتصادی و سیاسی در این کشور باشند.

وی در عین حال به نامزدها و سیاستمدارانی که مسئولیت نمایندگی کشور را از طرف مردم بر عهده می‌گیرند، توصیه کرد، در عمل به وعده‌های انتخاباتی خود متعهد و پایبند باشند./۹۸۸/

ارسال نظرات