۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۶
کد خبر: ۶۹۱۸۲۷

شهید همدانی مؤسس فعالیت های اجتماعی

شهید همدانی مؤسس فعالیت های اجتماعی
حجت الاسلام و المسلمین رضوی مهرگفت: شهید همدانی در کنار رشادت ها و مجاهدت های خویش از قلم و نوشتن هم غافل نبود و آثار او در دوران تاریخی برای ما بسیار ارزشمند است.

حجت الاسلام و المسلمین سید جلال رضوی مهر استاد حوزه علمیه در گفت و گو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا با اشاره به سالگرد شهادت سردار همدانی گفت: شهید همدانی تربیت شده مکتب اسلام ناب محمدی (ص) بود، حال که در آستانه عروج ملکوتی این شهید والا مقام قرار داریم، باید بدانیم نکته های نورانی در زندگی این سردار نمونه اسلام خود کاشف از باطن پاک و نفس تربیت شده این شهید است.

استاد حوزه علمیه  با اشاره به نقش شهید مدنی ابراز داشت: باید بگوییم انفاس قدسیه شهید مدنی در پرورش شهید همدانی بزرگترین نقش آفرینی در زندگی این شهید والامقام رقم زده است، حضور مستمر وی در کلاس درس اخلاق آیت الله مدنی، شهید محراب در همدان موجب رشد و شکوفایی عقیدتی و سیاسی این شهید گردید، شهید همدانی از مبارزان دوران آغازین حرکت انقلاب اسلامی و از کسانی است که از ابتدا تا آخر با عمل و تبعیت از ولایت فقیه را اثبات کرد.

نائب رئیس مجمع نمایندگان طلاب تصریح کرد: شهید همدانی در وصیت نامه خود می گوید از انقلاب طلبکاری نکنید وانقلاب را بدهکار خود ندانید، ببینید شما نسبت به انقلاب چه وظیفه ای دارید، آیا بدهی خود را به انقلاب بازپرداخت نموده اید.

حجت الاسلام و المسلمین رضوی مهر خاطرنشان کرد: شهید مقید به نماز اول وقت و دارای معنویت خاص برگرفته از مکتب اهل بیت علیهم السلام بود، شهید همدانی به دنبال شهادت در کوه های مرتفع غرب کشور و دشت وسیع جنوب در دوران دفاع مقدس بود، اما خداوند این توفیق را در کنار حریم عمه امام زمان (ع) قرار داد.

وی با بیان اینکه اظهار داشت: باید از شهید همدانی، شهیدی رشید و هم یاوری برای حاج قاسم سلیمانی در محور مقاومت نام برد، امروز مزار شهید همدانی ملجاء جوانانی است که راه او را به پیش می برند و اهداف او را مقدس می دانند، چرا که همه این حرکت ها زمینه ساز ظهور مهدی آل محمد(عج) خواهد بود.

استاد حوزه علمیه با اشاره به آثار مکتوب شهید همدانی اذعان کرد: شهید همدانی در کنار رشادت ها و مجاهدت های خویش از قلم و نوشتن هم غافل نبود و آثار او در دوران تاریخی برای ما بسیار ارزشمند است، باید کتاب های خاطرات شهید همدانی را به عنوان گنجینه ای از دفاع مقدس به یاد داشت و این آثاری که از شهید برای ما به یادگار مانده است حراست نماییم.

حجت الاسلام و المسلمین رضوی مهر در پایان ابراز کرد: شهید همدانی مؤسس فعالیت های اجتماعی و تاثیرگذار در تمام عرصه هاست، امروز اگر می بینیم سرگذشت جنگ چگونه رقم خورده که در مقابل دنیا ایستاده و پیروز شده ایم، باید بدانیم این ابووهب یعنی شهید همدانی بود که با رشادت ایستاد، یادش پر رهرو باد.

ارسال نظرات