۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۵
کد خبر: ۶۷۵۷۲۸
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان:

قدرت بازدارندگی کشور مرهون شهدای مدافع حرم است

قدرت بازدارندگی کشور مرهون شهدای مدافع حرم است
همدان - مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان با بیان اینکه نباید حماسه مدافعان حرم متوقف شود، گفت: قدرت بازدارندگی ما مرهون تک تک شهدای مدافع حرم است.

به گزارش خبرگزاری رسا در همدان، سردار مهدی ظفری در رونمایی از دیوارنگاره شهدای مدافع حرم کشور در باغ‌موزه دفاع مقدس همدان اظهار کرد: امروز فاز اول حماسه مدافعین حرم در باغ‌موزه افتتاح شد و این هوشیاری بچه‌های همدان و شاگردان شهید همدانی بود که در پایتخت تاریخ و تمدن جهادی و فرهنگی یادآور ۵۰۵ شهید مدافع حرم باشند.

وی با بیان اینکه امروز فاز اول افتتاح شد و نیاز به حمایت همه‌جانبه مسوولان دارد گفت: شهید همدانی این بنای عظیم باغ موزه را جمع‌آوری کرد و امیدواریم ما نیز نگهبان خوبی باشیم.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان خاطرنشان کرد: با افتتاح حماسه مدافعین حرم قرار است هر استانی به همدان بیاید و به نام شهدای مدافع حرم خود، یادواره‌ای اینجا برای آنها برگزار کنند.

وی با بیان اینکه امروز توفیق بوده در اینجا جمع شویم و تاریخ بنویسد این نگاره‌های قشنگی که در دلها ثبت می‌شود و ما هم سرمایه‌ای به جز آن نداریم افزود: حماسه زمانی حماسه است که تولید حماسه کند، هر حماسه ای که در زمان خود متوقف شود، ماندگاری ندارد، در پس کوره تاریخ حوادث تاریخ آن را به فراموشی می‌سپارد مگر اینکه این حماسه تبدیل و مولد حماسه‌های بعد از خود باشد.

ظفری با اشاره به اینکه وظیفه همه ما این است حماسه هشت دفاع مقدس و به دنبال آن حماسه بی‌نظیر مدافعان حرم را در زمان و جغرافیای خود متوقف نکنیم گفت: اگر این اتفاق رخ دهد قطعا حاملان و ناقلان خوبی برای آن حماسه‌ها نبودیم.

وی با تاکید به اینکه اگر حماسه‌ای تبدیل به تفکر ملی و رایج جامعه شود قطعا آن جامعه مصون خواهد بود افزود: امروز به برکت هشت سال دفاع مقدس، شهدای این دوران و مدافعان حرم، صاحب قدرت بازدارنده‌ در منطقه‌ای شده‌ایم.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان با بیان اینکه مدافعان حرم با حضور خود در سوریه امنیت را برای ما رقم زدند گفت: این عزیزان سخن 1400 سال پیش امام علی(ع) مبنی بر اینکه «از خانه خود بیرون بروید و در آن نقطه‌ای که دشمن می‌خواهد به سوی شما حمله کند، در همانجا به دشمن ضربه بزنید» را عملی کردند.

وی افزود: در قاعده‌های جنگی، عملیاتی و نظامی نیز عنوان شده که اگر بفهمید دشمنی دارد برای حفظ محیط امنیتی خود حتما باید محل امنیتی دشمن را به عنوان صحنه نبرد انتخاب کنید.

ظفری با بیان اینکه یکی از کینه‌های آمریکا نسبت به مدافعان حرم؛ شهید همدانی و شهید سلیمانی نیز همین بود که تمام نقشه‌های آنها در منطقه را بر هم زدند گفت: قدرت بازدارندگی ما مرهون تک تک شهدای مدافع حرم است.

وی شهیدسلیمانی و شهید همدانی را در قله عنوان کرد و گفت: تبلور وجود همه شهدا در قامت شهید سلیمانی خود را نشان می‌دهد.

ارسال نظرات