۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۸
کد خبر: ۶۹۱۸۶۷

بازداشت بیش از ۳۰۰ شهروند کشمیری در پی تظاهرات امروز

بازداشت بیش از ۳۰۰ شهروند کشمیری در پی تظاهرات امروز
در پی حمله روز پنجشنبه گروهی شبه نظامی به یک مدرسه دولتی در بخش «شیرین اگر» ایالت کشمیر و کشته شدن دو معلم این مدرسه در جریان این حمله، مردم کشمیر امروز تظاھرات کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، در پی حمله روز پنجشنبه گروهی شبه نظامی به یک مدرسه دولتی در بخش «شیرین اگر» ایالت کشمیر تحت قیمومیت هند و کشته شدن دو معلم این مدرسه در جریان این حمله، امروز شماری از ساکنان کشمیر دست به اعتراض زدند.

بر اساس این گزارش، گفته می‌شود با توجه به هویت دو معلم مدرسه مذکور که هندو مذهب بوده‌اند، شماری از هندوهای ساکن کشمیر به خیابان آمده و خواستار توقف خشونت علیه اقلیت‌های مذهبی در بخش کشمیر هند شدند.

منابع خبری محلی همچنین از به خشونت کشیده شدن تظاهرات در کشمیر خبر دادند که گفته می‌شود در پی افزایش درگیری، دستکم ۳۰۰ نفر از معترضین توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

لازم به ذکر است، در پی حمله شبه نظامیان ناشناس به مدرسه‌ای در ایالت کشمیر هند در روز پنجشنبه، دو معلم این مدرسه کشته شدند.

این حادثه در بخش «شیرین اگر» ایالت کشمیر هند رخ داده و در جریان آن، افراد مسلح با حمله به یک مدرسه دولتی، اقدام به هدف قرار دادن دو تن از معلمان این مدرسه کرده‌اند.

یکی از معلمان این مدرسه در توضیح چگونگی رخداد این حادثه گفت: افراد مسلح با ورود به مدرسه از دو معلم مقتول خواستند تا کارت شناسایی خود را نشان دهند، سپس با گشودن آتش به سمت آنها، هر دو نفر را به ضرب گلوله از پای در آوردند.

لازم به ذکر است، روز سه شنبه نیز شبه نظامیان ناشناس با حمله به یک داروخانه در کشمیر یک تن را کشته و همزمان یک فرد دیگر را نیز در یکی از خیابان‌های «شیرین اگر» به ضرب گلوله کشتند.

مقامات محلی می‌گویند تنش‌ها و حمله افراد مسلح به شهروندان کشمیری طی هفته‌های اخیر بار دیگر افزایش یافته است./۹۸۸/

منبع: رویترز

ارسال نظرات