۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۶۹۱۹۹۹
حجت الاسلام روانبخش در گفت‌وگو با رسا:

استاندار قم باید زمینه های صدور معارف اسلامی و اندیشه انقلاب را فراهم کند

استاندار قم باید زمینه های صدور معارف اسلامی و اندیشه انقلاب را فراهم کند
حجت الاسلام روانبخش با بیان اینکه استاندار قم باید با ظرفیت های جهان اسلام و منطقه آشنا باشد، گفت: استاندار قم زمینه های صدور معارف اسلامی و اندیشه انقلاب را فراهم کند.

حجت الاسلام قاسم روانبخش، عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، به تبیین شاخصه ها و ویژگی های استاندار تراز استان قم پرداخت و گفت: شهر مقدس قم، شهر علم، اجتهاد و محل صدور اندیشه های مذهب تشیع، معارف اسلامی و تفکر  انقلاب اسلامی به جهان است، از این رو استاندار جدید قم باید از جامعیت و توانایی بیشتری از سایر استاندارهای دیگر برخودار باشد.

حجت الاسلام روانبخش با بیان اینکه استاندار قم باید با ظرفیت های جهان اسلام و منطقه آشنایی داشته باشد، تصریح کرد: باید فردی برای استانداری قم تعیین شود که ظرفیت های فرهنگی منطقه و جهان اسلام را به خوبی بشناسد و زمینه ها را برای صدور معارف اسلامی و اندیشه های ناب انقلاب اسلامی به سایر مناطق کشور، منطقه و جهان فراهم کند.

وی بر ضرورت تسریع در تعیین استاندارهای مناطق مختلف کشور از سوی هیأت دولت سیزدهم تأکید کرد و افزود: هیأت دولت باید برای تعیین استاندارهای مناطق کشور هم سرعت عمل و هم دقت نظر را در دستور کار خود قرار دهد.

حجت الاسلام روانبخش استاندار را نماینده تام الاختیار رییس جمهور توصیف کرد و گفت: استاندارهای کشور به سرعت قابل تغییر نیستند، از این رو مناسب است که هیأت دولت سیزدهم، تیم های امین فارغ از منافع شخصی و گروهی را تعیین کند تا بر مشکلات و خلأهای هر استانی مطالعه داشته باشند و افرادی درخور شأن و شایسته برای مدیریت آن استان در نظر بگیرند.

عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) اظهار کرد: نباید هیأت دولت سیزدهم به توصیه هایی که از سوی نمایندگان مجلس، احزاب و جریان های سیاسی در تعیین استاندارها و مسؤولان شهری می شود، توجه کنند.

حجت الاسلام روانبخش ابراز داشت: هیأت دولت سیزدهم باید افرادی را که با مشکلات و خلأهای آن بخش آشنایی کامل دارند و دارای برنامه، توسعه و پیشرفت برای استان خود بوده، به عنوان استاندار هر منطقه انتخاب کند.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
مزینانی
Netherlands
۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۴
ورود حزبها به انتخاب استاندار قم خوبست و ظرفیتهای مغفول را زنده می کند.
0
0