۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۶
کد خبر: ۶۹۲۰۲۸
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی:

سازمان تبلیغات وظیفه خود را درباره تبلیغ واجبات دینی به خوبی انجام دهد

سازمان تبلیغات وظیفه خود را درباره تبلیغ واجبات دینی به خوبی انجام دهد
آذربایجان غربی ـ حجت الاسلام والمسلمین قریشی گفت: سازمان تبلیغات اسلامی وظیفه ذاتی خود در خصوص تبلیغ و ترویج واجبات دینی به ویژه زکات را به خوبی انجام دهد.

به گزارش خبرگزاری رسا در آذربایجان غربی، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی امروز در جلسه استانی شورای زکات آذربایجان‌غربی که در دفتر امام جمعه ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: مسأله پرداخت زکات برای کشاورزان باید تسهیل شود و برای این کار لازم است سازمان ها و بانک‌ها، سامانه های پرداخت الکترونکی را ایجاد کنند.

وی با بیان این که مسئولین جهاد کشاورزی و دبیرخانه زکات پیگیر تحویل و پرداخت این واجب دینی توسط کشاورزان در زمان مقرر باشند، گفت: سازمان تبلیغات اسلامی وظیفه ذاتی خود در خصوص تبلیغ و ترویج واجبات دینی به ویژه زکات را به خوبی انجام دهد .

امام جمعه ارومیه با تاکید بر این که روحانیون مستقر در روستاها توجه ویژه ای به امر تبلیغ زکات داشته باشند، افزود: موضوعات بدیهی مانند نماز و روزه و زکات باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد و به جای پرداختن به ظواهر، به بیان اهمیت این موضوعات تاکید شود.

وی اضافه کرد: صدا و سیما و مراکز فرهنگی و رسانه ای در خصوص تبلیغ پرداخت زکات اقدام جدی و جهادی داشته باشند و در خصوص این واجب الهی و ترویج آن در مناطق روستایی اقدامات صدا و سیما بسیار مهم و حائز اهمیت است و باید تقویت شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی تاکید کرد: صدا و سیمای  مهاباد می‌تواند با تولید برنامه های مستند و کوتاه برای تبلیغ احکام و پرداخت زکات در میان اهل سنت نقش موثری ایفا کند.

وی با تاکید بر حضور مدیران ارشد استانی در جلسات شورای زکات آذربایجان‌غربی گفت: بی توجهی به چنین جلسات قابل قبول نیست.

در ابتدای این جلسه، سهندی مدیر کل کمیته امداد به عنوان دبیر شورای زکات به ارائه گزارش عملکرد ۶ ماهه اول سال پرداخت و از رشد ۱۰ درصدی میزان پرداخت زکات نسبت به سال گذشته خبر داد./د۱۰۱/

ارسال نظرات