۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۱
کد خبر: ۶۹۲۰۳۶
رییس مجمع نمایندگان استان اصفهان:

بحران آب در اصفهان آتش زیر خاکستر است

بحران آب در اصفهان آتش زیر خاکستر است
اصفهان ـ حجت الاسلام موسوی لارگانی گفت: حرف اول و آخر همه مردم اصفهان آب است، فرونشست در حال نابود کردن میراث فرهنگی استان اصفهان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی رییس مجمع نمایندگان استان اصفهان، عصر امروز در مراسم تکریم و معارفه استاندار اصفهان، با بیان اینکه درخواست و حرف و اول و آخر همه مردم استان اصفهان آب است، گفت: بیشترین نرخ بیکاری در استان اصفهان وجود دارد ولی در صورت احیای زاینده رود مشکل بیکاری استان اصفهان برطرف خواهد شد.

حجت الاسلام موسوی لارگانی با اشاره به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان اصفهان، خاطرنشان کرد: اصفهان توانایی اداره چند استان را دارد ولی مشکل آب باعث بروز مشکلات گسترده در استان اصفهان شده است، بحران آب در اصفهان آتش زیر خاکستر است و ممکن است زمانی مسؤولان به فکر حل این مشکل باشند که دیگر دیر شده باشد.

وی با بیان اینکه نمایندگان استان اصفهان در جلسه با وزرای دولت حرف اولشان حل مشکل بی آبی اصفهان بوده است، اظهار کرد: اصفهان میراث تاریخی و تمدنی ارزشمندی دارد که ظرفیت‌های برآمده از این میراث با ارزش می‌تواند ده‌ برابر فروش نفت درآمد داشته باشد اما به دلیل فرونشست زمین این میراث گرانبها در حال نابود شدن است.

رییس مجمع نمایندگان استان اصفهان، میراث فرهنگی و آثار تاریخی را متعلق به گذشتگان و آیندگان دانست و اظهار کرد: سهل انگاری‌ها، سوء مدیریت‌ها و بی توجهی به اصفهان باعث شده است این میراث گرانبها در حال نابودی باشد، امروز مشکل آب اصفهان و خشکی زاینده رود مانند یک سرطان برای استان اصفهان شده است و استاندار جوان اصفهان باید تمام توان خود را برای حل این مشکل و احیای زاینده رود به کار بگیرد.

حجت الاسلام موسوی لارگانی خاطرنشان کرد: لازم است استاندار اصفهان و مدیران استان اصفهان با علما و حوزه‌های علمیه هماهنگی و همراهی داشته باشند، کار جهادی و تلاش استاندار باید موجب شود تا پس از پایان دوران خدمت به عنوان یک حامی زاینده رود و کسی که به دنبال احیای زاینده رود بود شناخته شود.

وی مبارزه به مفاسد اداری، حمایت از مردم، تولید کنندگان و صنعتگران را از ضروریت‌های فعالیت‌های استاندار عنوان کرد و گفت: مجمع نمایندگان استان اصفهان آمادگی کاملی برای همراهی و همکاری با استاندار اصفهان در راستای حل مشکلات استان دارد، همانطور که حمایت مجلس از آیت الله رئیسی بی سابقه است.

رییس مجمع نمایندگان استان اصفهان با اشاره به اینکه مجمع نمایندگان استان اصفهان تنها استانی است که با همه وزرای دولت دیدار داشته‌ است، تصریح کرد: استان اصفهان تنها کلانشهر اصفهان نیست، محرومیت استان اصفهان را باید فریاد بزنیم و همه باید از مناطق محروم در سرتاسر استان باخبر باشند.

وی از تأمین بودجه 10 استان کشور از سوی استان اصفهان خبرداد و اظهار کرد: برچسب برخوردار بودن از مشکلاتی است که استان اصفهان با آن مواجه است، ما بودجه 10 استان را تأمین کرده ولی خودمان کمترین بودجه را دریافت می‌کنیم و در زمینه دریافت بودجه محروم هستیم./1304/پ۲۱۰/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات