۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۶۹۱۸۱۰
آیت الله مظاهری تأکید کرد؛

دولت فراگیر با حضور همه مردم و مذاهب؛ راه حل نجات افغانستان

دولت فراگیر با حضور همه مردم و مذاهب؛ راه حل نجات افغانستان
اصفهان ـ رییس حوزه علمیه اصفهان با صدور پیامی در خصوص فاجعه تروریستی در مسجد شیعیان قندوز افغانستان، تشکیل دولت فراگیر مردمی را راه نجات افغانستان عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله حسین مظاهری رییس حوزه علمیه اصفهان با صدور پیامی ضمن محکومیت جنایت تروریستی در مسجد جامع شیعیان قندوز افغانستان، تشکیل دولت مردمی فراگیر با حضور همه اقشار مردم و مذاهب و قومیت های افغانستان را راه حل مشکلات این کشور عنوان کرد.

متن پیام آیت الله مظاهری رییس حوزه علمیه اصفهان بدین شرح است:

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحيمِ

قال‌الله تَبارَک و تَعالی: «وَلَا تَحْسَبَنَّ اللَّهَ غَافِلًا عَمَّا يَعْمَلُ الظَّالِمُونَ»

فاجعۀ دردناک تروریستی در مسجد جامعِ شیعیان سیدآباد در قندوز افغانستان که روز گذشته و به هنگام برپایی نماز جمعه رخ داد و طیّ آن صدها انسان بی‌دفاع در خاک و خون کشیده شدند، دل هر انسان آزاده‌ای را به درد می‌آورد. ملّت مظلوم افغانستان به ویژه شیعیان ستمدیدۀ این کشور قریب نیم قرن است که در محاصرۀ ظلم آشکاری که محصول همدستی گروه‌های افراطی و تکفیری خصوصاً فرقۀ ضدّ انسانی داعش و اسلاف آنان با بیگانگان مستکبر و ستمکار است، گرفتار مصائب و ابتلائات اسفناک شده‌اند و بی‌شک تنها راه نجات این ملّت مظلوم و مقاوم، شکل‌گیری یک دولت فراگیر با مشارکت واقعی همۀ اقوام و مذاهب و مبتنی بر خواست و رأی حقیقی مردم برای دستیابی به استقلال و امنیّت و به دور از هرگونه تبعیض و تعصّب و فرقه‌گرایی است.

مجامع بین‌المللی مدّعی حقوق بشر و دولت‌ها و ملت‌های مسلمان نباید در قبال این جنایات بزرگ ضدّ بشری ساکت بمانند، بلکه باید برای پایان دادن به این‌گونه فجایع ضدّ انسانی چاره‌اندیشی نمایند.

از خداوند تعالی نجات مردم ستمدیدۀ افغانستان و شیعیان بی‌پناه آن کشور را از شرّ اشرار و بیگانگان مسألت کرده و برای شهدای فاجعه مولمۀ اخیر، علوّ درجات و برای داغ دیدگان و مصیبت‌زدگان، صبر و تسلّا و اجر و رهایی خواستارم. وَ لَاحَوْلَ وَ لَا قُوَّةَ إِلّا بِاللّهِ الْعَلِیِّ الْعَظِیمِ./1304/

حسین المظاهری

 17 / مهرماه / 1400

2 / ربیع‌الأول / 1443

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات