۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۷
کد خبر: ۶۸۶۹۱۱
حضرت آیت الله مظاهری:

اسلام مرهون از خود گذشتگی و ایثار امام حسین است

اسلام مرهون از خود گذشتگی و ایثار امام حسین است
اصفهان - رییس حوزه علمیه اصفهان گفت: بنی امیه به دنبال نابودی کامل اسلام بودند و اسلام نزدیک به نابودی بود، خون امام حسین(ع) مانع نابودی آن شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حضرت آیت الله حسین مظاهری رییس حوزه علمیه اصفهان، در درس اخلاق مجازی امروز خود، با بیان اینکه اگر امام حسین(ع) نبود، چیزی از اسلام باقی نمی ماند، گفت: دشمنان از صدر اسلام با تشکیل سقیفه تصمیم گرفته بودند اسلام را نابود کنند.

وی در ادامه افزود: در این بین 114 نفر از علما و بزرگان زمان به نام شیعه درست شدند، این 114 نفر از همان روز اول هدف دشمنان برای نابودی بودند؛ شهادت حضرت زهرا(س) با هدف نابودی تشیع بود و بنی امیه کم کم جلو آمدند تا کل اسلام را نابود کنند، معاویه تصمیم به نابودی کامل اسلام گرفته بود.

حضرت آیت الله مظاهری با اشاره به روایتی پیرامون تصمیم معاویه برای نابودی اسلام، اظهار کرد: معاویه می‌گوید وقتی بتوانم اسلام را نابود کنم و دیگر اذان در شهرها و کشورها شنیده نشود آرام خواهم شد؛ یزید در مقابل حضرت زینب(س) می‌گوید اسلام و قرآن همه دروغ است و بنی هاشم با همه بازی کردند، از این رو باید دانست تصمیم بنی امیه نابودی کامل اسلام بود.

رییس حوزه علمیه اصفهان با بیان اینکه خون امام حسین(ع) همه دشمنان اسلام را نابود و باعث زنده ماندن اسلام و تشیع شد، تصریح کرد: کربلا باعث شد که بنی امیه و استکبار جهانی نتواند شیعه را نابود کنند، پس از واقعه عاشورا در کمتر از یکسال حکومت چهل ساله بنی امیه نابود شد، آن هم به دست پسر یزید و بالاخره این حکومت ظالم دشمن اسلام از بین رفت.

وی مصائب امام حسین(ع) و اهل بیت ایشان را عامل زنده ماندن اسلام توصیف کرد و گفت: امام محمدباقر(ع) و امام صادق(ع) فرصتی پیدا کردند تا به اسلامی که جدشان زنده نگه داشته بود فرهنگ بدهند، فرهنگ اسلام مربوط به ایشان است، اما اگر امام حسین(ع) نبود درخت اسلام نابود شده بود و واقعه کربلا اسلام را زنده نگه داشت.

حضرت آیت الله مظاهری با اشاره به اینکه پیامبر اسلام(ص) بارها در جمع مسلمانان به مردم فرموده بودند که حسین از من و من از حسین هستم، تصریح کرد: این یعنی اسلام عزیز مرهون از خود گذشتگی امام حسین(ع) است، مردم نمی‌دانستند اینکه پیامبر اسلام(ص) می‌فرمایند حسین از من و من از حسین هستم یعنی چه؟ ولی بعدا با زنده نگهداشتن اسلام توسط امام حسین(ع) حقیقت این موضوع به درستی روشن شد.

رییس حوزه علمیه اصفهان تمسخر و تحقیر اسلام و مسلمانان را از توطئه های بنی امیه برشمرد و اظهار کرد: با نابودی بنی امیه اسلام جان گرفت اگرچه مردم احمق مروان را جلو آوردند ولی بهرحال بنی امیه نابود شدند، امام حسین(ع) با خون خود اسلام را زنده کرد و مانع نابودی اسلام توسط بنی امیه شد، ایشان به کسانی که می‌گفتند به کربلا نرو می‌فرمودند باید بروم و شهید بشوم و خانواده من اسیر بشوند، این نشان می‌دهد کار بسیار مهم بوده است.

وی ادامه داد: ایشان موجی با خون خود برای زنده ماندن اسلام ایجاد کردند که این موج را اهل بیت امام جهانی کردند و سرتاسر جهان پیچید، اینکه عزاداری‌ها اینهمه ثواب دارد به خاطر این است که باید مکتب عاشورا و موجی که در کربلا برای زنده داشتن اسلام ایجاد شد، از طریق همین مجالس عزاداری ادامه و استمرار پیدا کند، روضه روح شهادت طلبی را زنده می‌کند.

 حضرت آیت الله مظاهری با بیان اینکه نزدیک بود اسلام نابود شود، خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) با خون خود مانع این نابودی اسلام شدند، فرزندان امام حسین(ع) به اسلام فرهنگ دادند و بالاخره به رهبری حضرت مهدی(عج) پرچم اسلام به روی کره زمین افراشته خواهد شد و امام حسین(ع) باز خواهند گشت و بر زمین حکومت خواهند کرد./1304/پ210/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات