۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۶۹۲۱۳۲
سخنگوی نیروهای مسلح یمن تشریح کرد؛

جزئیات عملیات «فجر الانتصار» در مأرب یمن؛ آزادی 600 کیلومتر مربع دیگر

جزئیات عملیات «فجر الانتصار» در مأرب یمن؛ آزادی 600 کیلومتر مربع دیگر
سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن جزئیات عملیات «فجر الانتصار» و آزادسازی 600 کیلومتر مربع دیگر در حومه شهر مأرب را تشریح کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، «سرتیپ یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن جزئیات جدیدی از عملیات موسوم به «فجر الانتصار» (فجر پیروزی) در استان مأرب ارائه کرد.

به نوشته پایگاه خبری «المسیره»، وی افزود: «پس از موفقیت در عملیات «البأس الشدید» (عذاب سخت)، نیروهای مسلح، عملیات فجرالانتصار را برای آزادسازی مناطق دیگر در استان مأرب آغاز کردند. طی حملات مبارزان یمنی _خداوند حفظشان کند_ ده‌ها مقر دشمن سقوط کرد و کسانی که از این نبرد جان سالم به در بردند، پا به فرار گذاشتند.دستورالعمل نیروهای مسلح یمن این بود که به سوی مزدوران و خیانتکارانی که نبرد را ترک می‌کنند، شلیک نکنند».

سرتیپ یحیی سریع تاکید کرد: «هر مزدوری که به ترک میدان نبرد، مبادرت ورزد، نیروهای مسلح ما به او فرصتی برای زنده ماندن می‌دهند و این دستورالعمل تا به امروز ادامه دارد. به لطف خداوند، نیروهای ما در عملیات فجر الانتصار، توانستند مساحتی که به 600 کیلومتر مربع می‌رسد، آزاد کنند».

سخنگوی نیروهای مسلح یمن تاکید کرد که طی این عملیات مساحت جغرافیایی واقع در حد فاصل میان منطقه آزادشده طی عملیات «البأس الشدید» تا نزدیکی حومه مشرف بر شهر مأرب آزاد شد.

در عملیات بأس الشدید، نیروهای مسلح یمن نزدیک به ۱۶۰۰ کیلومتر مربع از خاک یمن را از جمله دو بخش مدغل و مجزر در استان مارب را آزاد کنند. آزادسازی پادگان ماس _ بزرگترین پادگانی که دشمن در سالهای گذشته از آن استفاده می‌کرد_ نیز از نتایج این عملیات بود.

وی در ادامه تاکید کرد که نیروهای مسلح یمن از چند جهت در حومه شهر مأرب مستقرند و شماری از نیروها نیز از طرف شمال در سد مأرب حضور دارند. این نیروها عزم خود را برای آزادی سراسر اراضی جمهوری یمن و برقراری حاکمیت ملی در آن‌ و تحقق آزادی و استقلال جزم کرده‌اند.

سرتیپ یحیی سریع تاکید کرد: «استقلال در کشور تنها با طرد نیروهای اشغالگر خارجی و پاکسازی سرزمینمان از لوث وجود متجاوزان و یاران آن‌ها، میسر می‌شود. طی این عملیات، ائتلاف متجاوز نیز ۹۴۸ حمله هوایی انجام داد و طی آن منازل شهروندان و جاده‌های سراسری را هدف قرار داد. اما تشدید حملات هوایی، قهرمانان مبارز ما را از ادامه ماموریت عملیاتی باز نداشت».

وی افزود که نیروهای مسلح یمن در پدافند هوایی موفق شدند ۱۱ هواپیمای جاسوسی دشمن را منهدم کنند و این اقدام نقش زیادی در ایجاد هراس در صفوف متجاوزان و کاهش بسیاری از حملات هوایی دشمن داشت. نیروی پدافند هوایی یمن دستاوردهای دیگری نیز داشت که انجام ۵۱۸ عملیات به منظور مسدود کردن پیشروی دشمن و اجبار آن به ترک مقرهایش از جمله آن‌ است.

وی تاکید کرد که پرواز جنگنده‌های ائتلاف سعودی در آسمان یمن و نقض حاکمیت این کشور ادامه نخواهد یافت و خطاب به مزدوران و همپیمانان با ائتلاف متجاوز به یمن گفت: «اگر شما به دشمنان یمن اتکا می‌کنید، ما به خداوند اتکا و به ملت یمن و حرکت آن به سوی استقلال اعتماد می‌کنیم. حتی یک نبرد در طول تاریخ وجود نداشته که مزدوران در آن پیروز شده باشند».

به گفته سخنگوی نیروهای مسلح یمن، یگان موشکی نیز در این عملیات ۶۸ عملیات انجام داده و طی آن مراکز، مقرها، پایگاه‌ها و پادگان‌های دشمن را هدف قرار داده است. از این میزان، ۴۹ عملیات در خاک اشغال شده یمن و ۱۹ عملیات در عمق خاک سعودی صورت گرفت. یگان پهپادی نیز ۲۴۵ عملیات در هر دو بخش انجام داد. به این ترتیب که ۱۷۰ عملیات در عمق خاک سعودی و ۷۵ عملیات در مناطق یمنی تحت اشغال متجاوزان و مزدورانشان.

سرتیپ سریع افزود: طی این عملیات نزدیک به ۳۰۰ خودروی زرهی، خودروی نظامی و نفر بر منهدم و سوزانده شدند و ۸۵۰ قبضه اسلحه و ۴ انبار تسلیحات دشمن نابود شد. نزدیک به ۵۶۵۰ مزدور دشمن کشته، زخمی یا اسیر شدند. از این تعداد، ۱۳۰۰ نفر کشته، ۴۳۲۰ نفر زخمی و ۳۰ نفر اسیر شدند.

وی در ادامه از مردم مأرب خواست تا با طرد خائنان و مزدوران با مردم و کشور خود همراه شوند و به میدان نبرد سعودی‌ها، اماراتی‌ها و دشمنان یمن کشیده نشوند و از آن‌ها برائت جویند. زیرا مأرب یک استان سعودی یا مستعمره بریتانیا یا آمریکا نیست. یک استان یمنی دارای قبایل اصیل و مردمانی آزاده است.

طی ماه‌های اخیر نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن دور جدیدی از عملیات آزادسازی استان و شهر مأرب را به عنوان قلب دولت مستعفی آغاز کرده ‌اند. استان مأرب به علت دارا بودن منابع غنی نفت و گاز، از ارزش اقتصادی بالایی برخوردار است و به گفته کارشناسان در صورت آزادسازی کامل این استان، باید پایان کار دولت مستعفی منصور هادی و ائتلاف سعودی در یمن را اعلام کرد./۹۸۸/

ارسال نظرات