۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۳
کد خبر: ۶۹۲۲۱۴

انتقاد امام جمعه خرمشهر از پرداخت نشدن حقوق کارگران این شهر

انتقاد امام جمعه خرمشهر از پرداخت نشدن حقوق کارگران این شهر
خوزستان ـ حجت‌الاسلام عادل پور گفت: کارکنان شهرداری خرمشهر حدود ۶ ماه حقوق نگرفته‌اند که در این راستا پیشنهاد می‌شود که مطالبات شهرداری خرمشهر از سایر دستگاه ها وصول شود.

به گزارش خبرگزاری رسا در خوزستان، حجت‌الاسلام محمدجواد عادل پور به پیگیری‌های صورت گرفته درباره پرداخت نشدن ۶ ماه حقوق کارکنان خدماتی شهرداری و معضل جمع‌آوری نشدن زباله‌ها از سطح شهر خرمشهر اشاره کرد و گفت: شهرداری خرمشهر از چندین سال قبل دچار نارسایی، مشکلات و معضلات شدیدی شده که اوج این مشکلات در سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ صورت گرفت.

وی بیان کرد: از سال ۱۳۹۸ و با همکاری نماینده ولی‌فقیه در خوزستان موضوع مشکلات و معضلات کارکنان شهرداری خرمشهر رصد و پیگیری شده و به همین منظور اداره کل بازرسی استان دعوت کرده تا در این مسئله ورود کنند و پس از آن از طریق سازمان بازرسی کل کشور این موضوع پیگیری و در همین زمینه نیز پرونده‌ای تشکیل شده و این پرونده همچنان در جریان است.

امام جمعه خرمشهر افزود: در این راستا نیز با سایر مسئولان مرتبط با این مسئله مذاکراتی انجام و حتی با رئیس مجلس شورای اسلامی و استاندار نشست چندجانبه‌ای برگزار شده و استاندار نیز این موضوع را تأیید کرد؛ همچنین به استاندار اسبق، سابق و کنونی مشکلات و معضلات شهرداری خرمشهر تبیین شده و با مسئولان محلی، منطقه آزاد، فرماندار دراین‌باره نیز صحبت و هشدارهای لازم داده شد.

حجت الاسلام عادل پور، ضعف مدیریت و بی نظارتی در شهرداری این شهر را یکی از عوامل بروز مشکلات در این شهرداری دانست و گفت: با توجه به عدم تمکن مالی به دلیل کاهش درآمدهای شهرداری، استخدام نیروی انسانی مازاد، شهرداری را دچار مشکل کرده است و بدیهی‌های کلان در این شهرداری تا ۴۰۰ میلیارد تومان و معوقات وجود دارد که این مسائل باید حل شود.

وی با بیان اینکه در سال جاری برخی اعتصابات کارکنان در شهر خرمشهر رخ داد و این اعتصابات همچنان ادامه داشت، اظهار کرد: گاهی با تزریق برخی پرداخت‌ها، آرامش حاکم شد اما پس از آن اعتصابات ادامه می‌یافت چون برخی کارکنان شهرداری حدود ۶ ماه حقوق و دستمزد نگرفته‌اند و این امر باعث شده که خدمات شهرداری برای مردم تعطیل شود و مردم حالت عصبانیت به خود بگیرند./د101/

ارسال نظرات