۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۸
کد خبر: ۶۹۲۲۹۶
آیت الله نوری همدانی در دیدار وزیر ورزش:

کسب مقام های برتر ورزشکاران سبب عزت و سربلندی نظام اسلامی در جهان شد

کسب مقام های برتر ورزشکاران سبب عزت و سربلندی نظام اسلامی در جهان شد
حضرت آیت الله نوری همدانی بر اهمیت و ضرورت ترویج ورزش همگانی تاکید کرد و گفت: باید مسؤولان ورزشی برای مردم و جامعه اهمیت ورزش را بازگو کنند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی، صبح امروز در دیدار سیدحمید سجادی وزیر ورزش و امور جوانان ضمن تبریک به کسب مقام های برتر جهانی از سوی ورزشکاران ایرانی گفت: خداوند متعال این توفیق را به ورزشکاران داد که عزت اسلام، سربلندی و سرافرازی نظام اسلامی ایران را به جهانیان نشان دهند.

حضرت آیت نوری همدانی بیان کرد: اقدامات و فعالیت های وزارت ورزش و جوانان سبب شد که دین اسلام و نظام اسلامی ایران در جهان شناخته شود.

تعداد بازدید : 7

این مرجع تقلید بر اهمیت و ضرورت ترویج ورزش همگانی تاکید کرد و گفت: باید مسؤولان ورزشی برای مردم و جامعه اهمیت ورزش را بازگو کنند، زیرا ورزش کردن تاثیر به سزایی در سلامتی انسان ها دارد.

وی با بیان اینکه ورزش فواید بسیاری برای سلامتی بدن دارد، افزود: خدواند بدن انسان را به گونه ای آفریده است که اگر حرکت منظم و مستمر داشته باشد، قدرت و توان خود را حفظ می کند و اگر این حرکات را انجام ندهد، عضلات بدن سست خواهد شد و انسان ضعیف زمینه تمام مرض ها است و همچنین باید علاوه بر ورزش، به تنظیم خواب و خوراک نیز اهمیت داد.

حضرت آیت الله نوری همدانی ابراز داشت: بنده هیچ زمانی ورزش را ترک نکردم و اکنون در سن 96 سالگی شور و نشاط 40 یا 50 سال قبل را دارم و امراضی همچون دیابت و اضافه وزن ندارم.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: زمانی که ورزشکاران به دیدار بنده می آیند، به آنها می گویم که حاضرم با شما در کوهنوردی شرکت کنم و از شما جلوتر قدم بر می دارم.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اهمیت مسأله جوانان در اسلام گفت: پیامبر اکرم(ص) در روایتی توصیه کرده که به جوانان نظر مساعد و مثبت داشته باشید و در حدیث دیگری فرمودند که خدواند مرا برای بشارت برانگیخته است، جوانان با من پیمان همکاری و همراهی داشتند و مسن ها و میانسالان مخالفت کردند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه بیان کرد: زمانی که امام زمان ظهور می کند، بیشتر یاران ایشان از جوانان تشکیل شده است و یاران پیر بسیار اندک هستند.

حضرت آیت الله نوری همدانی ابراز داشت: مردم مدینه از پیامبر اکرم(ص) خواستند که فردی را بفرست که معارف اسلام را به آنها معرفی کند که رسول گرامی اسلام مصعب یکی از جوانان را مامور این کار قرار داد که وی توانست بسیاری از مردم مدینه را مسلمان کند و همچنین پیامبر اکرم در جنگ اسلام و روم اسامه جوان 18 ساله را به فرماندهی لشکر برگزید.

این مرجع تقلید با بیان اینکه جوانان دارای ویژگی ها و استعدادهای فراوانی هستند، گفت: باید وزارت ورزش و جوانان برای نسل جوان اهمیت ویژه ای قائل شود و مشکلات آنها را برطرف کند.

ارسال نظرات