۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۷
کد خبر: ۶۹۲۳۱۲
حجت الاسلام حیدری عنوان کرد؛

وقف در خدمت سلامت مردم

وقف در خدمت سلامت مردم
مازندران - همزمان با دهه وقف دستگاه ویدئو برونکوسکوپ از محل موقوفه مرحوم محمدباقر تاجر ساروی به ارزش حدود 14 میلیارد ریال به بیمارستان امام خمینی(ره) ساری تحویل داده شد.
به گزارش خبرگزاری رسا در مازندران، همزمان با دهه وقف، دستگاه ویدئو برونکوسکوپ ساخت کشور ژاپن که برای درمان بیماران از اهمیت بالایی برخوردار بوده از محل موقوفه مرحوم محمدباقر تاجر ساروی به ارزش حدود 14 میلیارد ریال از سوی اداره اوقاف مرکز مازندران خریداری و به بیمارستان امام خمینی(ره) ساری تحویل داده شد.
 
ساخت بیمارستان فوق تخصصی از محل موقوفه خلعتبری در غرب مازندران
 
حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری، مدیرکل اوقاف وامورخیریه مازندران در این مراسم با اشاره به وجود صد موقوفه مربوط به سلامت در استان گفت: بلند اندیشانی که سالیان قبل با این فکر بدون مشاور در سال‌های گذشته برای تجهیزات وقف کردند؛ اینها نمی‌میرند بلکه همیشه زنده هستند.
 
وی افزود: بزرگترین بیمارستان فوق تخصصی قرار است در غرب مازندران از سوی واقف نیک‌اندیش خانم مرحوم خلعتبری احداث شود که ان‌شالله با همراهی مسؤولان بتوانیم این کار بزرگ را به‌زودی آغاز کنیم.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران بیان کرد: وقتی با تجهیزات پزشکی که از سوی واقفان در بیمارستان‌ها خریداری می‌شود فردی از مرگ نجات پیدا می‌کند، ثواب این کار بزرگ به واقف می‌رسد؛ باید گفت واقفان همانند شهدا نمی‌میرند، چراکه بذل مال کردند و در کنار افرادی که بذل جان کردند قرار می‌گیرند.
 
این مسؤول اضافه کرد: امثال حاج محمدباقرها نمی‌میرند و همیشه زنده هستند، کسی که بذل مال کرد در نوع خود ارزشمند است.
 
حجت الاسلام حیدری تصریح کرد: اداره اوقاف از نخستین نهادهایی بوده که در موج اول کرونا در عرصه سلامت ورود پیدا کرده است؛ باتوجه به شرایط حاد جامعه از محل مازاد موقوفات دستگاه تنفسی برای بیماران کرونایی خریداری شد.
 
وجود 5 هزار رقبه برای موقوفه مرحوم تاجر ساروی
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران خاطرنشان کرد: شیوع ویروس کرونا علیرغم همه مشکلاتی که برای کشور ایجاد کرد اما فضای همدلی‌، مهربانی‌ و همدلی را در کشور تقویت کرد.
 
وی تصریح کرد: حدود پنج هزار رقبه برای موقوفه محمدباقر تاجر ساروی داریم که از محل موقوفات کارهای بزرگی برای خرید تجهیزات درمانی و پزشکی انجام شده است.
 
حجت الاسلام حیدری با اعلام این که مردم از ما جلوتر هستند مردم بدانند کجا هزینه می‌شود از مسؤولان جلوتر هستند؛ براساس فرموده مقام معظم رهبری نیز بهترین راه وقف؛ اجرای امینانه نیت است.
 
اوقاف مازندران در مقابله با کرونا به کمک کادر درمان آمد
 
دکتر سیدعباس موسوی، رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز در این مراسم با اشاره به این که بیمارستان امام خمینی(ره) ساری، بیمارستان ارجاعی است، اضافه کرد: باتوجه به میزان خدماتی که ارائه می‌شود به طور قطع نیازمند زیرساخت‌ها است.
 
وی ادامه داد: باتوجه به افزایش قیمت تکنولوژی خدمات پزشکی هرچه تخصصی می‌شود ابزارهای تخصصی بیشتری نیاز است که تمام تلاش بر ارائه خدمات بهتر و مناسب است.
 
موسوی بیان کرد: این بیمارستان باتوجه به سیستم دولتی به اقشار نیازمند جامعه خدمات ارائه می‌دهد؛ عمدتا اقشاری از این مرکز درمانی خدمات دریافت می‌کنند که امکان مراجعه به بخش خصوصی را ندارند.
 
وی با تاکید بر اینکه موضوع سلامت قطعا برای موقوفات بسیار کمک‌کننده است، تصریح کرد: امیدواریم این مهم باعث خیر و برکت و علو درجات به‌ویژه برای کسانی که این خیر ماندگار را به ودیعه گذاشتند، شود.
 
رییس دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و مشکلات بخش‌های مختلف درمانی، اظهار داشت: ناچار شدیم خیلی از کارها را متوقف کنیم و تابع دستورالعمل‌ها ازسوی ستاد ملی کرونا هستیم که البته اجرایی کردن آن شرایط سختی است.
 
موسوی با اعلام این که باتوجه به گستردگی در استان مازندران کمترین آسیب‌ها را دیدیم ولی کنترل سختی بود، گفت: ولی با کمک‌های اوقاف در حوزه‌های مختلف این وضعیت خیلی خوب پیش رفت که امیدواریم با ادامه این همراهی‌ها و همکاری‌ها بتوانیم از این مشکلات عبور کنیم.
 
در پایان این مراسم از کادر درمان بیمارستان امام ساری، فعالان حوزه وقف و بقاع متبرکه ساری و خانواده واقف خیراندیش محمدباقر تاجر ساروی قدردانی شد./950/پ۲۱۰/
ارسال نظرات