۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۷
کد خبر: ۶۹۲۴۱۰
امام جمعه موقت اصفهان:

مذاکرات بدون شتابزدگی انجام می‌شود

مذاکرات بدون شتابزدگی انجام می‌شود
اصفهان ـ آیت الله مهدوی گفت: مذاکرات باید بدون شتابزدگی انجام بشود، اروپا و آمریکا باید به عدم پایبندی به تعهداتش در قبال ایران اعتراف کرده و تعهدات خود را عملی کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی خطیب جمعه اصفهان، در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته اصفهان، با تأکید بر ضرورت توجه نیروی انتظامی به مبارزه با مفاسد و لزوم حمایت دستگاه قضایی از این امر، گفت: وقتی خدا نسبت به مردم غضب کند مردم از امام زمان(عج) دور خواهند شد، در ایام شهادت ائمه اطهار(ع) جلسات فسادی برپا می‌شود که گاهی احساس می‌کنیم تعمدی در برپایی این جلسات وجود دارد.

وی با بیان اینکه آبروی افرادی که قرار بود به عنوان شهردار یا استاندار انتخاب بشوند و انتخاب نشدند باید محفوظ باشد،خاطرنشان کرد: این عدم انتخاب دلیل بر عدم صلاحیت افراد نیست و حتی مدیران می‌توانند از این افراد در کارهای اجرایی و مدیریتی شهر و استان استفاده کنند.

آیت الله مهدوی با اشاره به ضرورت ایجاد امنیت و آرامش ذهنی و معنوی در جامعه، اظهار کرد: مردمی که رأی دادند به ویژه خانواده شهدا از مسؤولان این است که در جامعه آرامش عمومی ایجاد کنند و همه مدیران و مسؤولان با رویکرد جهادی و تلاش مضاعف به مردم و شهر خدمت کنند.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به انتظارات مردم از شورای شهر در خصوص جلب اعتماد عمومی و خدمت به شهر و مردم شهر اصفهان، تصریح کرد: در گذشته برخی اعضای شورای شهر اعتماد عمومی را خدشه دار کردند و اکنون وظیفه جبران این مشکلات و جلب اعتماد عمومی برعهده مدیران انقلابی متخصص و متعهد است.

وی در ادامه افزود: برخی مدیران گذشته اگرچه تخصص داشتند اما تدین و تعهد کافی نداشتند و به مردم خدمت نکردند، لازمه جلب اعتماد مردم توجه به خواسته‌های مردم و خانواده شهدا است و امیدوار هستیم با این مسأله خطاهای مدیران گذشته جبران بشود.

آیت الله مهدوی آمریکا را عامل ناامنی در کشورهای منطقه به ویژه افغانستان عنوان کرد و گفت: هفته گذشته در نماز جمعه افغانستان انفجاری رخ داد که مردم را به خاک و خون کشید، ما با همه مردم افغانستان ابراز همدردی می‌کنیم و برای بازماندگان و مجروحان از خداوند طلب صبر و استفامت داریم، نفرین بر کسانی که عامل این جنایات هستند، آمریکا به عنوان عامل اصلی مشکلات افغانستان مداع داعش را سازماندهی می‌کند تا در افغانستان آشوب و ناامنی ایجاد کند و از این طریق آمریکا تلاش می‌کند به اهداف خود دست پیدا کند.

وی سفارت آمریکا در لبنان را طراح توطئه روز گذشته در این کشور دانست و اظهار کرد: مردم لبنان خواسته به حقی داشتند اما علیرغم موضع گیری خوب حزب الله و گروه‌های مختلف که منجر به توقف این آتش فتنه در لبنان شد، توطئه سفارت آمریکا باعث کشته شدن شش نفر و زخمی شدن بیش از 60 نفر شد.

خطیب جمعه اصفهان با بیان اینکه دولت براساس مشورتها و مشاوره‌هایی که داشته است به این نتیجه رسیده که در خصوص مذاکرات دچار شتابزدگی نشود، خاطرنشان کرد: آمریکا و اروپا برای ادامه مذاکرات باید به کوتاهی خود نسبت به تعهداتشان اعتراف کرده و به تعهدات خود در مقابل ایران عمل کنند و باید خرابکاری‌های اسرائیل و آمریکا در تأسیسات هسته‌ای ایران جبران بشود.

آیت الله مهدوی با اشاره به اهمیت ارتباط با کشورهای همسایه و کشورهای شرقی تصریح کرد: عضویت در سازمان همکاری‌های شانگهای نشان دهنده عزم دولت برای ارتباط با همسایگان و کشورهای شرقی است، منافع کشور نباید تنها به ارتباط با غرب گره بخورد و دیگر قرار نیست دولت ما زیر بار زورگویی‌های آمریکا و غرب برود./1304/پ۲۰۱/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات