۱۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۲
کد خبر: ۶۸۹۰۷۱

اعلام آمادگی آیت الله مهدوی برای مناظره با شبهه افکنان علیه دین

اعلام آمادگی آیت الله مهدوی برای مناظره با شبهه افکنان علیه دین
اصفهان ـ نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: افرادی در دانشگاه عقاید خداناباورانه و شبهات علیه دین مطرح می‌کنند که حاضر هستم بر مبنای دلایل عقلی با آنها گفت‌وگو کنم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری، امشب در مسجد میرزاباقر اصفهان، با بیان اینکه دو نوع رزق برای انسان وجود دارد، گفت: یک رزق برای جسم داریم و یک رزق برای روح ما وجود دارد و ما باید به هردو توجه کنیم، اما معمولا به رزق جسم توجه داریم و نیاز به یادگیری هم برای این موضوع نداریم.

آیت الله مهدوی در ادامه افزود: فطرت و خلقت انسان این است که وقتی گرسنه و تشنه بشود و نیازهای جسمی داشته باشد احساس می‌کند و این حس از نعمت‌های خداوند است که باید شاکر آن باشیم، دین برای تأکید بر تأمین رزق جسمی نیامده و نکاتی راجع به این موضوع در دین وجود دارد.

کسب حلال داشتن بسیار دشوار است

وی با اشاره به اینکه سه نکته راجع به رزق قسمی مطرح است، کسب حلال را نخستین نکته پیرامون رزق جسمی برشمرد و خاطرنشان کرد: کسب حلال از جنگیدن در میدان جنگ هم دشوارتر است، بسیار مشکل است که انسان دچار غفلت در معامله و کسب رزق نشود و روزی حلال کسب بکند.

استاد درس خارج حوزه علمیه ادامه داد: طرفین معامله باید راضی باشند، رضایت به این نیست که کسی را فریب بدهیم و حقیقت معامله را نداند و راضی باشد، بلکه اگر بداند حقیقت معامله چیست معامله را قبول نخواهد کرد و معامله باطل خواهد شد، رضایت در معامله باید با علم و آگاهی باشد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در مصرف هم نباید اهل تبذیر و اسراف باشیم، تصریح کرد: چیزی که اصل مصرف آن شایسته و حلال است اما زیاده روی در آن صورت بگیرد اسراف خواهد بود، اما چیزی که اصل مصرف آن صحیح نباشد تبذیر است و باید از آن پرهیز کرد.

آیت الله مهدوی انقطاع دل از مادیات را سومین موضوع پیرامون رزق جسمی عنوان کرد و گفت: باید بدانیم هدف ما از زندگی این نیست که به امور مادی برسیم، باید بدانیم کسب توانمندی‌های جسمی و مادی برای دستیابی به کمال است، مادامی که انقطاع از دنیا نداشته باشیم نمی‌توانیم به سمت کمال برویم.

قیمت انسان بهشت است

وی در ادامه افزود: هدف از زندگی در دنیا جسم و تأمین جسم نیست، اگر به امام زمان(عج) برسیم مسیر درستی را رفته‌ایم اگر نرسیدیم متضرر هستیم، امام علی(ع) می‌فرمایند قیمت شما بهشت است اگر به کمتر از آن رسیدید متضرر شده‌اید.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: روح ما نیز نیاز به رزق دارد، ما گلدان نیستیم که فقط جسم داشته باشیم و تنها نیازهای مادی در ما وجود داشته باشد و نیازی نباشد به فکر روح خود باشیم، والدین باید بسیار مراقب شرایط روحی فرزندان خود باشند، ضمن اینکه باید مراقبتهای جدی در خصوص نیازهای جسمی فرزندان خود داشته باشند.

استاد درس خارج حوزه علمیه با بیان اینکه فکر ما نیازمند رزق است و این بخشی از رزق روحی ما است، اظهار کرد: خدا شناسی و معاد شناسی بخشی از رزق روحی و فکری ما است که باید نسبت به تأمین آن اهتمام ویژه داشته باشیم، متأسفانه در دنیای امروز خیلی‌ها به فکر روح و فکر خود نیستند، امروز در غرب بسیاری از مردم مانند حیوان زندگی می‌کنند چرا که به نیازهای فکری و روحی خود تأمین رزق روحی خود توجه ندارند.

حاضر به ارائه ادله عقلی دین اسلام به شبهه افکنان هستم

وی در ادامه عنوان کرد: اگر کسی فرهنگ داشته باشد احتمال می‌دهد یک آخرتی باشد و این درحالی است که این مسائل در غرب فراموش شده و این یعنی به نیازهای روحی خود توجه ندارند، برخی در دانشگاه‌ها دم از دیدگاه‌های خداناباورانه و شبهاتی علیه دین اسلامی می‌زنند اما جرأت ندارد پیش ما آمده و دلایل عقلی را از ما بشنوند، اگر واقعا ادعایی دارند بیایند دلایل خود را مطرح کرده و دلایل ما راهم بشنوند.

آیت الله مهدوی توهین به مقدسات اسلام در غرب را نشانه عجز آنها در مقابله با اسلام عنوان کرد و گفت: ما دلیل و پشتوانه عقلی برای اثبات عقاید خود داریم به همین دلیل اهل توهین به مقدسات دیگر ادیان نیستیم، اما کسانی که دلیل ندارند به دنبال توهین و تخریب و حتی شهید کردن علما هستند، هرکسی مدعی است بیاید پیش بنده حتی حاضرم غذا نخورم و وقتم را برای گفتگو عقلانی در اثبات عقاید اسلام ناب در اختیار او قرار بدهم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: اخلاق ما مبتنی بر عمل‌ها و عادت های ما است، اگر در کنترل رفتارهای غلط و آموختن رفتارهای صحیح همت داشته و آنها را تکرار کنیم عمل ما تبدیل به عادت شده است و زمانی که به اعمال حسنه عادت کنیم اجر و پاداش بسیار برای ما خواهد داشت و ما را به سمت کمال خواهد برد./1304/پ210/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات