۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰
کد خبر: ۶۹۲۴۵۸
عطوان:

توطئه آمریکا و اسرائیل برای جنگ داخلی در منطقه ناکام خواهد ماند

توطئه آمریکا و اسرائیل برای جنگ داخلی در منطقه ناکام خواهد ماند
نویسنده سرشناس جهان عرب تصریح کرد، توطئه آمریکا و رژیم صهیونیستی برای ایجاد درگیری فرقه‌ای در لبنان، عراق و سوریه به شکست منجر می‌شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، «عبدالباری عطوان» نویسنده سرشناس جهان عرب اتفاقات برجسته اخیر در عراق، سوریه و لبنان را توطئه‌ای آمریکایی-صهیونیستی برای روشن کردن آتش جنگ داخلی در منطقه دانست.

عطوان در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: تیراندازی به معترضان در بیروت و کشته شدن پنج نفر و زخمی شدن ۲۰ نفر دیگر، حملات هوایی علیه سوریه و شهادت شش نفر، تقلب در انتخابات عراق همگی فتنه آمریکایی-اسرائیلی برای روشن کردن آتش جنگ داخلی در منطقه است.

سردبیر روزنامه رای الیوم افزود: ایجاد درگیری‌های فرقه‌ای با هدف تامین منافع اسرائیل و سرقت گاز لبنان صورت گرفته است، اما این فتنه پیش نخواهد رفت و اگر هم پیش رود محور آمریکایی در آن بازنده و شکست خورده خواهد بود.

به گزارش منابع لبنانی، پنجشنبه گذشته طرفداران حزب‌الله و جنبش امل در اعتراض به عملکرد بد «طارق بیطار» بازپرس پرونده انفجار بیروت به خیابان آمدند که در محله الطیونه هدف تیراندازی افراد ناشناس قرار گرفتند و در نتیجه آن هفت نفر از جمله یک زن که در داخل منزلش هدف ترکش گلوله قرار گرفت، کشته شدند و ۶۰ نفر دیگر زخمی شدند./۹۸۸/

ارسال نظرات