۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۸
کد خبر: ۶۹۲۴۶۴

چرایی افزایش حملات به شیعیان پس از تسلط طالبان

چرایی افزایش حملات به شیعیان پس از تسلط طالبان
کارشناس مسائل سیاسی و دبیرکل حزب ملت افغانستان چرایی افزایش حملات به شیعیان پس از تسلط طالبان بر افغانستان را بررسی کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، «جعفر مهدوی» دبیرکل حزب ملت افغانستان با اشاره به افزایش حملات علیه شیعیان پس از تسلط طالبان بر این کشور گفت که «طراحان خارجی داعش» از این حملات چندین هدف را دنبال می‌کنند.

وی در تشریح چرایی افزایش این حملات افزود که طراحان خارجی از این طریق تلاش دارند طالبان را در تامین امنیت مردم ناتوان نشان دهد و از این طریق بر آنها فشار آورد تا توافقنامه جدیدی را برای همکاری‌های امنیتی بپذیرد.

مهدوی افزود که طراحان داعش همچنین تلاش می‌کنند که با افزایش حملات، شیعیان را برای واکنش نظامی و کلید خوردن پروژه سوریه‌سازی افغانستان تحریک کنند.

دبیرکل حزب ملت افغانستان گفت که تشدید حملات به شیعیان همچنین هشدار به برخی قدرت‌ها برای اجتناب از ورود به افغانستان است.

عصر روز گذشته دستکم وقوع دو انفجار در «امام بارگاه فاطمیه» مسجد جامع شیعیان قندهار در حوزه اول امنیتی این شهر 62 شهید و بیش از 60 زخمی برجا گذاشت.

این انفجارها را گروه تروریستی داعش به عهده گرفت.

«سعید خوستی» سخنگوی وزارت کشور طالبان در واکنش به این انفجارها اظهار داشت: «در انفجار در مسجد «امام بارگاه» شیعیان در قندهار تعدادی از هموطنان ما کشته و زخمی شده‌اند».

وی گفته بود که عاملان این جنایات به سزایشان خواهند رسید./۹۸۸/

ارسال نظرات