۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۵
کد خبر: ۶۹۲۴۶۵
معاون رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان:

حادثه بیروت توسط حزب جعجع و با تحریک آمریکا صورت گرفت

حادثه بیروت توسط حزب جعجع و با تحریک آمریکا صورت گرفت
دعموش تأکید کرد: هیچ‌یک از جنایتها و فتنه‌های آمریکا و مزدوران آن مانع از ادامه تلاشهای مقاومت برای روشن شدن حقیقت انفجار بیروت نمی‌شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، شیخ علی دعموش معاون رئیس شورای اجرایی حزب‌الله در خطبه نماز جمعه در واکنش به آشوب‌های اخیر در بیروت اعلام کرد: طرفداران شریف و وفادار حزب‌الله همواره اهل صبر و ثبات بوده‌اند و هرگز در برابر حوادث از خود ضعف نشان نمی‌دهند و درد و مصیبت‌ها اراده آن‌ها را نمی‌شکند.

شیخ دعموش در ادامه افزود: همه نیرنگها، فتنه‌ها، کینه‌ها، جنگها، ترورها، محاصره و تحریمهای دشمن نتوانست آگاهی و اراده و تعهد طرفداران حزب‌الله به انتخاب گزینه مقاومت را تحت تأثیر قرار دهد.

این مقام حزب‌الله تصریح کرد: مقاومت و طرفداران آن با فرهنگ و تدبیر و آگاهی و اراده و صبر خود با چالش‌ها و خطرات پیشِ‌رو مقابله می‌کنند. امروز دشمنان ما در داخل و خارج با همه ابزارهای رسانه‌ای، سیاسی، اقتصادی و قضایی در تلاش برای هدف قرار دادن ما هستند؛ همانند اتفاقی که روز پنج‌شنبه افتاد، هدف آنها این است که ما از قدرت و مقاومت خود دست بکشیم.

وی اضافه کرد: دشمنان ما کینه‌توز هستند و تاریخ آنها مملو از جنایت، قتل، کشتار و فتنه است و امروز آنها همه فتنه‌های خود را علیه ما به‌کار می‌گیرند تا ما را تضعیف و چهره ما را مخدوش کنند. آنها می‌خواهند مقاومت و حضور ما را در داخل و خارج از کشور تضعیف کنند.

شیخ دعموش تأکید کرد: تنها با آگاهی و ثبات و صبر و توکل به خداوند متعال و تعهد به گزینه مقاومت می‌توان در برابر این فتنه‌ها ایستادگی کرد. البته هیچ‌کس نباید دچار این توهم شود که ما به‌دلیل ضعف صبر و خویشتنداری می‌کنیم؛ بلکه صبر ما از موضع قدرت، اقتدار و آگاهی و حکمت است؛ زیرا ما نمی‌خواهیم وارد فتنه‌ای شویم که دشمنان طراحی کرده‌اند.

این مقام حزب‌الله ادامه داد: ما همچنین نمی‌خواهیم کشور خود را به فتنه و خرابی بکشانیم. دشمنان در برابر همه تلاش‌ها و توطئه‌های مخرب خود، ما را همچون کوه‌های بلند خواهند یافت که اجازه نمی‌دهیم آنها به اهدافشان برسند.

وی اظهار داشت: ما همواره یک جامعه مقاوم و شجاع و قوی و آگاه در برابر همه این آشوبگری‌ها بودیم و هستیم. در آشوب‌هایی که روز پنجشنبه نیز در بیروت اتفاق افتاد، مردم ما بر صبر و انضباط و تلاش‌های خود برای تحقق صلح مدنی با وجود همه فتنه‌هایی که علیه آنها اعمال شد تأکید کردند؛ فتنه‌ها و جنایتهایی که از سوی مزدوران آمریکا بود و تاریخ آنها مملو از جنایت علیه لبنانی‌های مسلمان و مسیحی است.

شیخ دعموش در ادامه تأکید کرد: آنچه روز پنجشنبه در بیروت اتفاق افتاد یک اقدام جنایتکارانه عمدی است که توسط حزب نیروهای لبنانی و با تحریک آمریکا برای انتقام از کسانی که پروژه توطئه‌آمیز این کشور ضد لبنان را خنثی کرده بودند و نیز برای انتقام از مقاومت و متحدان آن و همچنین کسانی که میزان سیاسی‌کاری در پرونده انفجار بیروت را فاش کردند، صورت گرفت.

معاون رئیس شورای اجرایی حزب‌الله خاطرنشان کرد: آرمان شهدایی که قربانی این جنایتها شدند هرگز فراموش نخواهد شد و تا زمانی که مجازات عادلانه از عاملان این جنایت به‌عمل نیاید این شهدا و راه آنها هرگز فراموش نمی‌شود؛ ضمن اینکه قاتلان و جنایتکاران و وابستگی آنها به طرفهای مربوطه کاملاً روشن است.

وی همچنین تأکید کرد: حزب‌الله و جنبش امل این موضوع را تا انتها در چارچوب قانون پیگیری خواهند کرد و هیچ‌یک از کسانی که در انجام این جنایت نقش داشته‌اند از محاکمه و مجازات در امان نخواهند بود.

وی افزود: مسیری که ما برای رد صلاحیت بازپرس قضایی پرونده انفجار بیروت و بازگرداندن تحقیقات مربوط به این پرونده به مسیر حقوقی و صحیح خود و خارج کردن آن از دایره سیاسی‌کاری و پنهان‌کاری آغاز کرده‌ایم همچنان ادامه خواهد داشت و ما از این موضع خود عقب‌نشینی نمی‌کنیم.

این مقام حزب‌الله تصریح کرد: نه تحریکات آمریکا و نه جنایت‌های حزب نیروهای لبنانی و نه همه صداهای مشکوکی که می‌خواهند حقیقت انفجار بیروت پنهان بماند ما را از ادامه تلاش‌هایمان برای روشن شدن این حقیقت باز نخواهد داشت.

شیخ دعموش در پایان خطاب به دشمنان تأکید کرد: هر آنچه درباره مقاومت می‌خواهید بگویید و همه این کینه‌ها و جنایتهای خود را ضد مقاومت به‌کار بگیرید؛ اما بدانید نتیجه قطعی و اجتناب‌ناپذیر که حاصل خواهد شد این است که همه اقدامات شما نتیجه عکس می‌دهد و بهای جنایتهای خود را می‌پردازید. مقاومت هرگز کنار نمی‌رود و به‌خواست خداوند پیروز خواهد بود.

روز پنجشنبه در پی تظاهرات مسالمت‌آمیز حامیان جنبش امل و حزب‌الله مقابل دادگستری لبنان، شبه‌نظامیانی که از قبل به‌روی ساختمان‌های اطراف مستقر شده بودند به‌سوی آنان شلیک کردند و بر اثر اصابت گلوله به سر و قلب برخی از مردم 7 تن شهید شدند و بیش از 50 تن دیگر نیز مجروح شدند.

بلافاصله بعد از این حادثه حزب‌الله و جنبش امل اعلام کردند حزب نیروهای لبنانی مسئول این حمله است و باید محرکان و صحنه‌گردانان این حادثه معرفی و مجازات شوند./۹۸۸/

منبع:پایگاه خبری العهد

ارسال نظرات