۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۱
کد خبر: ۶۹۲۴۸۴
نماینده ولی فقیه در کاشان مطرح کرد؛

طلبگی؛ امتداد رسالت انبیای الهی

طلبگی؛ امتداد رسالت انبیای الهی
اصفهان - آیت الله سلیمانی با بیان اینکه طلبگی و سربازی امام زمان(عج) در امتداد رسالت انبیا است، زمان شناس بودن را از مهم ترین وظایف روحانیت قلمداد کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عباسعلی سلیمانی ظهر امروز در گردهمایی طلاب، روحانیون، ائمه جماعات مساجد و اساتید حوزه‌های علمیه کاشان که در مصلی بقیه الله الاعظم کاشان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزارشد با تبریک سالروز ولایت و امامت امام زمان(عج) گفت: منتظران واقعی امام عصر(عج) به دنبال تحقق عدالت راستین درونی و بیرونی هستند.

وی ادامه داد: لازمه چنین عدالتی، امید، تحرک، شور، حماسه، مقاومت، نفی باطل و طلب حق، خروش، صلابت و قیام «ضد قعود و سکون» به همراه اعتقاد صحیح توحیدی، محمّدی، علوی و عمل به واجبات و ترک محرمات است.

آیت الله سلیمانی اخلاص را رمز موفقیت علمای بزرگ اسلام و تبلیغ دین دانست و گفت: طلبگی شغل نیست بلکه سربازی امام زمان(عج) است.

وی طلبگی و سربازی امام زمان(عج) را در امتداد رسالت انبیای الهی دانست و افزود: موفقیت در این راه در گرو علم و دانش و علم و دانش نیز دستاورد اخلاص است.

نماینده ولی فقیه در کاشان ادامه داد: طلابی که امروز افتخار ملبس شدن به لباس روحانیت را داشتند باید مراقب باشند تا به جای اینکه اسیر هوای نفس خود باشند، امیرهوای نفس خود باشند.

آیت الله سلیمانی مسؤولیت روحانیت را بسیار سنگین و حساس و خطیر خواند و افزود: ما متصل به کانونی هستیم که تمام ارزش‌ها از او است و او نیزوجود مبارک امام زمان(عج) است.

به گفته وی شیعه با تفکر بلند امامت به جایی رسیده که اساس ارزش‌ها را وجود مبارک امام زمان(عج) می‌داند.

نماینده ولی فقیه در کاشان درادامه به نقش عالمان دین در دوران معاصر اشاره کرد و با بیان اینکه امروز باید مراقب بود دشمن با چه کسی مقابله می‌کند و چه شخصیتی را هدف قرار داده است، اظهار داشت: باید زمان شناس بود و شرایط زمان را درک کرد.

آیت الله سلیمانی با تأکید بر اینکه امروز قدرت اصلی دین بر دوش نهاد روحانیت است، ابراز داشت: باید مراقب بود تمرکز دشمن به کجاست و از همان جا حمایت کرد.

وی روحانیت را مردمی‌ترین نهاد در جامعه دانست و یادآور شد: حاکمیت روحانیت بر جامعه با توسل به زور و کودتای نظامی و مُرید و مُرید بازی نیست، بلکه آزروی اعتقاد و عقیده قلبی مردم است که در رأس این تفکر فکری امام زمان(عج) است.

لازم به ذکر است، دراین گردهمایی که از سوی نماینده ولی فقیه در کاشان و با همکاری مرکز مدیریت حوزه علمیه، مرکز خدمات حوزه علمیه، مرکز امورمساجد و بسیج طلاب و روحانیون در مصلی بقیه الله الاعظم کاشان برگزارشد، تعدادی طلاب ملبس به لباس روحانیت شدند.

شایان ذکر است: در منطقه کاشان بیش از ۲ هزار طلبه و روحانی برادر و خواهر در ۱۸ مدرسه علمیه مشغول به فراگیری علوم دینی هستند./۱۳۰۷/پ210/
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات