۱۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۲
کد خبر: ۶۹۱۷۲۲
نماینده ولی فقیه در کاشان:

فرهنگ ایرانی اسلامی آسیب جدی دیده است

فرهنگ ایرانی اسلامی آسیب جدی دیده است
اصفهان - آیت الله سلیمانی دولت جدید را میراث دار میراث معیوب دولت قبل دانست و از اینکه روند توسعه فرهنگ کشور از نوع توسعه فرهنگ غربی است ابراز تأسف کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عباسعلی سلیمانی امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه که در مصلی بقیه الله الاعظم کاشان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزارشد با تسلیت شهادت امام رضا(ع)، گفت: کسی که اهل بدزبانی و دشنام باشد نمی‌تواند ادعای پیروی ازامام رضا (ع) را داشته باشد.

وی حیات رضوی را الگویی تمام عیار برای بشریت دانست وافزود: توجه به برخی ابعاد وجودی شخصیت امام رضا(ع) در حد توان و تاثیر آن در عرصه زندگی اجتماعی و سبک زندگی ما به عنوان پیرو آن حضرت موثر و تأثیرگذار است.

دولت جدید میراث دار میراث معیوب دولت قبل است

آیت الله سلیمانی با اشاره به اینکه دولت جدید میراث دار میراث معیوب دولت قبل است، اظهارداشت: دولت دوازدهم با وجود کسر بودجه طی دوسال آخرعمرخود هزینه سنگینی داشت به طوریکه که امروز دولت سیزدهم باید روزانه ۱۴۲ هزار میلیارد تومان نقدینگی داشته باشد تا بتواند کشور را اداره کند که از این رقم ماهیانه حدود ۵۰۰ هزار میلیاردتومان حقوق و دستمزد کارکنان دولت است که اگر با تأخیر پرداخت شود مشکل ساز می‌شود.

به گفته وی ابتدای دولت روحانی تورم ۱۵ درصد بود، اما در پایان دولت روحانی به ۴۲ درصد افزایش یافت و کمر مردم زیر بار سنگین تورم خم شد.

کالبد فعلی اقتصاد کشور توان جراحی ندارد

نماینده ولی فقیه درکاشان با اشاره به اینکه کالبد فعلی اقتصاد کشور توان جراحی ندارد، افزود: دولت جدید برای بهبود اقتصاد کشور باید با دو اقدام بالینی توزیع عدالت محورامکانات موجود و نظارت بربانک با جلوگیری از چاپ اسکناس شرایط اقتصادی کشور را حفظ کند.

به گفته وی امروز در کشور ۲۰۰ هزارمیلیارد تومان معافیت مالیاتی، ۲۰۰ هزار میلیارد تومان فرارمالیاتی و ۳۷۰ هزار میلیارد تومان معوقات مالیاتی وجود دارد که اگراین رقم در چرخه معیشت قرار بگیرد می‌تواند سبب توسعه قابل قبولی در کشور باشد.

آیت الله سلیمانی در ادامه به لزوم اجرایی شدن فرمایشات رهبری در خصوص گام دوم انقلاب اشاره کرد و ادامه داد: فرمایشات رهبر معظم انقلاب برای اجرای گام دوم انقلاب یک مقبولیت و مسؤولیت جدیدی برای دولت سیزدهم است.

وی با اشاره به اینکه فرمایشات رهبرمعظم انقلاب در قالب احکام ودر قالب ابلاغ سیاست‌های کلی نظام است، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب تاکنون ۳۷ سیاست کلی را ابلاغ کرده است که تنها یک مورد آن قانونی شده است و ۳۶ سیاست دیگر روی زمین مانده است.

برنامه‌های ما هیچ نسبتی با سیاست‌های ما و قانون اساسی ندارد

آیت الله سلیمانی با تأکید براینکه پیوستگی قانون اساسی و سیاست‌های ابلاغی با برنامه‌های پنج ساله و یک ساله کشور وجود ندارد، گفت: برنامه‌های ما هیچ نسبتی با سیاست‌های ما و قانون اساسی ندارد.

نماینده ولی فقیه در کاشان با بیان اینکه دولت برای قوانین سالانه بودجه کشور لایحه می‌دهد و مجلس نیزبه اقتضا با اصلاحاتی تصویب می‌کند، افزود: ایجاد یکپارچکی و دنبال کردن قوانین سالانه بودجه کشور یک امر ضروری و بر روی زمین مانده است.

آیت الله سلیمانی همچنین پیشرفت‌های علمی را قابل قبول اما وضعیت فرهنگی را قابل قبول ندانست و ابراز داشت: انقلاب اسلامی که انقلابی دینی و اسلامی و مقدمه انقلاب مهدوی است متاسفانه به لحاظ فرهنگی بسیاربه هم ریخته است و مطالبات رهبری از شورای انقلاب فرهنگی و صدا و سیما و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عملیاتی نشده است.

فرهنگ ایرانی اسلامی آسیب جدی دیده است

وی از اینکه روند توسعه فرهنگ کشور از نوع توسعه فرهنگ غربی است ابراز تأسف کرد و گفت: فرهنگ ایرانی اسلامی آسیب جدی دیده است و پوشش دختران و بانوان و جوانان بیانگر توسعه فرهنگ غربی در کشور است.

نماینده ولی فقیه در کاشان با اشاره به این فرمایش رهبری که فضای مجازی قتلگاه جوانان کشوراست، گفت: دولت جدید برای کنترل فضای مجازی چه تدابیری دارد و مطرح شدن طرح صیانت از کاربران در مجلس تا چه میزان خواهد توانست وضعیت نابسمان فضای مجازی را ساماندهی کند.

آیت الله سلیمانی گفت: دولت جدید میراث معیوبی را تحویل گرفته است که برای بهبود آن نیاز به همراهی همه دارد تا بتواند تحول بنیادی در راستای امیدآفرینی برای مردمی که با امید به آینده و نظام و کشور به میدان انتخابات آمدند باشد./۱۳۰۷/پ۲۰۱/
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات