۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۷
کد خبر: ۶۹۲۵۶۳
سخنگوی انصارالله:

نزدیک شدن نیرو‌های صنعاء به آخرین لانه داعش فریاد آمریکایی‌ها را بلند کرد

نزدیک شدن نیرو‌های صنعاء به آخرین لانه داعش فریاد آمریکایی‌ها را بلند کرد
محمد عبدالسلام گفت: درخواست آمریکا برای ایجاد گذرگاه‌های امن در مأرب نشان دهنده ارتباط محکم میان واشنگتن و عناصر داعش و القاعده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، محمد عبدالسلام سخنگوی انصارالله و رئیس هیأت مذاکره‌کننده دولت نجات ملی یمن به بیانیه اخیر وزارت خارجه آمریکا درباره مأرب و لزوم ایجاد گذرگاه‌های امن در این منطقه واکنش نشان داد.

عبدالسلام در توییتر خود نوشت، درخواست آمریکا برای ایجاد گذرگاه‌های امن برای «جنگجویان» سند محکومیت آمریکا و دال بر ارتباط محکم این کشور با عناصر القاعده و داعش است، عناصری که در «العبدیه» مأرب شکست خوردند و این منطقه از جنایت آن‌ها خلاص شد.

عبدالسلام افزود، با نزدیک شدن نیرو‌های صنعاء به آخرین لانه این عناصر در مأرب، فریاد آمریکایی‌ها با ادعای صلح بلند شده در حالی که آن‌ها دشمنان صلح در یمن و تمام جهان هستند.

در ماه‌های گذشته نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن دور جدیدی از عملیات آزادسازی استان و شهر مأرب را به عنوان قلب دولت مستعفی آغاز کرده است.

استان مأرب به علت دارا بودن منابع غنی نفت و گاز همچنین از ارزش اقتصادی بالایی برخوردار است و به گفته کارشناسان در صورت آزادسازی کامل این استان، باید پایان کار دولت مستعفی منصور هادی و ائتلاف سعودی در یمن را اعلام کرد.

تسلط کامل یمنی‌ها بر «العبدیه» مأرب

از سوی دیگر رسانه‌ یمنی وب‌سایت «کریتر اسکای» امروز (یکشنبه) اعلام کردند، نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن کنترل «العبدیه» در مأرب را به صورت کامل در اختیار گرفته‌اند.

این وب‌سایت یمنی افزود، مأرب همچنان شاهد درگیری‌های شدید میان نیرو‌های انصارالله و نیرو‌های وابسته به ائتلاف سعودی است.

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن بیستم ماه جاری موفق شدند کنترل شهر مهم و راهبردی «الجوبه» در استان مأرب را به دست بگیرند.

پس از تسلط ارتش یمن بر مرکز این شهر و مناطق اطراف، مزدوران دولت مستعفی و الاصلاح پا به فرار گذاشتند. با آزادسازی الجوبه، مسیر جدیدی به سمت شهر مأرب باز شد تا محاصره مرکز این استان نفت خیز از سمت جنوب تکمیل شود.

نبرد آزادسازی استان مهم مأرب در شرق استان صنعاء از سال گذشته میلادی آغاز شده و بیشتر مناطق و شهر‌های آن تحت کنترل نیرو‌های صنعاء درآمده است.

مأرب جزء آن دسته استان‌های یمن است که از منابع طبیعی مثل نفت و گاز برخوردار است. نبرد‌ها از ماه‌های فوریه و مارس گذشته در این استان (بهمن و اسفند سال گذشته) رو به شدت گذاشته است./۹۸۸/

نزدیک شدن نیرو‌های صنعاء به آخرین لانه داعش فریاد آمریکایی‌ها را بلند کرد

ارسال نظرات