۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۳
کد خبر: ۶۹۲۶۰۸
آیت‌الله ناصری:

فرهنگ کار در عشایر بسیار قوی و پررنگ است

فرهنگ کار در عشایر بسیار قوی و پررنگ است
یزد ـ آیت‌الله ناصری با اشاره به اینکه عشایر مردمی غیور، شجاع، ولایتمدار هستند، اظهار داشت: عشایر مردمی قانع و شاکر هستند و فرهنگ کار در آنها بسیار قوی و پررنگ است.

به گزارش خبرگزاری رسا در یزد، آیت‌الله ناصری در دیدار جمعی از روستاییان و عشایر و مسئولان مرتبط این قشر در استان یزد با اشاره به اینکه عشایر مردمی غیور، شجاع، ولایتمدار و وفادار به انقلاب هستند، اظهار داشت: عشایر مردمی قانع و شاکر هستند و فرهنگ کار در آنها بسیار قوی و پررنگ است.

وی بیان کرد: باید سنت‌های خوب عشایر حفظ و تقویت شود زیرا این سنت‌ها برای حفظ و حراست از این کشور بسیار ارزشمند است.

آیت الله ناصری تاکید کرد: مسئولان امر باید در حوزه مسائل عشایر با جدیت بیشتر ورود کنند و زمینه برای توسعه کار آنها را فراهم کنند زیرا کار عشایر بسیار حساس است و با رزق مردم سر و کار دارد.

امام جمعه یزد ادامه داد: مسئولان باید کمک کنند تا دامداری عشایر حفظ شود و شرایطی فراهم آورند که خوراک دام خود را تامین کنند و حتی در مناطقی که مردم با کم آبی مواجه هستند، با آبیاری قطره ای و روش‌های دیگر، امکان کشت و تامین خوراک دام عشایر برای آنها فراهم شود.

آیت الله ناصری عنوان کرد: کار ارزشمند تولید عشایر به ویژه در حوزه محصولات دامی باید حفظ شود و نباید اجازه دهند کار به جایی برسد که حتی عشایر نیازهای خود را از شهرها خریداری کنند.

وی تصریح کرد: حفظ تولیدات دامی نیازمند همت، تلاش و توکل به خداوند متعال است و هم عشایر و هم مسئولان مرتبط با آنها باید با تلاش و جدیت به پیش بروند و با کار جهادی، تولیدات خود را حفظ کنند.

آیت الله ناصری بر استفاده از سرمایه‌های انسانی عشایر به ویژه جوانان تاکید کرد و گفت: امیدواریم عشایر همچون گذشته بتوانند هم در حوزه تولید و هم در زمینه های مختلف از جمله دفاع از کشور و ولایتمداری خوش بدرخشند.

وی تاکید کرد: توقع ما از جهاد کشاورزی بسیار بیشتر از گذشته است و انتظار داریم جهاد کشاورزی با اقدامی جهادی، مشکل تامین خوراک دام استان یزد را حل کند.

آیت الله ناصری تصریح کرد: منتظر گزارش‌های جهاد کشاورزی استان یزد در این زمینه هستیم و امیدواریم با برنامه ریزی درست و اصولی بتوانیم در این زمینه اقدامی موثر انجام دهیم.

رئیس اداره امور عشایر استان یزد نیز در این نشست به ارائه گزارشی از فعالیت‌های عشایر در استان پرداخت و اظهار داشت: تلاش ما این است که به سمتی برویم که عشایر و روستاییان ما همچون گذشته حرف اول را در زمینه تولید بزنند.

جواد شمس عنوان کرد: همچنین تلاش می کنیم بتوانیم به سمت خودکفایی در تولید نهاده های دامی برویم تا تولیدات دامی تحت تاثیر واردات نهاده های دامی نباشد زیرا این موضوع خطر بسیار بزرگی است و باید در این بخش روی پای خود بایستیم./د101/

ارسال نظرات