۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۹
کد خبر: ۶۹۲۶۱۰
رییس اداره تبلیغات اسلامی کاشان:

مدگرایی سلیقه شخصی انسان‌ها را نابود کرده است

مدگرایی سلیقه شخصی انسان‌ها را نابود کرده است
اصفهان - حجت الاسلام بصیرتی گفت: مدگرایی سلیقه شخصی انسان‌ها را نابود کرده و این مدگرایی است که نوع و رنگ لباس انسان‌ها را تعیین می‌کند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، مهدی حجت الاسلام بصیرتی عصر امروز در مراسم افتتاحیه دومین رویداد ملی فرهنگی هنری فردخت که در خانه تاریخی طباطیایی‌های کاشان برگزار شد، گفت: برگزاری چنین برنامه‌های فرهنگی برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن حائز اهمیت است.

وی با انتقاد از الگوبرداری از آداب و رسوم و پوشاک و تغذیه دشمن در جامعه اسلامی ایران، افزود: اگر جامعه ایران اسلامی درمقابل آداب و رسوم و پوشاک و تغذیه دشمن طرح و برنامه مشابه نداشته باشد به معنای همراه شدن با جبهه دشمن خواهد بود.

حجت الاسلام بصیرتی برگزاری رویداد ملی فرهنگی هنری فردخت را خط مقدم مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمن دانست و اظهار داشت: اجرای فعالیت‌های فرهنگی از این دست وظیفه همه متولیان فرهنگی است.

رییس اداره تبلغات اسلامی کاشان با تأکید بر اینکه جامعه اسلامی باید دارای الگو و سبک پوشش اسلامی باشد، گفت: پوشش، طعام و آداب و رسوم سه مؤلفه مهم در جامعه اسلامی است و جامعه اسلامی خدا محور باید پوشش ویژه خود را داشته باشد و برای داشتن چنین پوششی باید برنامه داشت.

به گفته وی دشمن در تهاجم فرهنگی خود پوشش اسلامی جامعه مسلمان ایران را هدف قرارداده است و برای مقابله با این تهاجم دشمن باید طرح و برنامه و الگو اسلامی برای پوشش برای ارائه داشت.

حجت الاسلام بصیرتی گفت: دشمن در فضای مجازی مدل‌هایی را به عنوان پوشاک برای جامعه اسلامی ایران تبلیغ می‌کند که نه تنها هیچ شباهتی به پوشاک ندارد، بلکه نمی‌توان هیچ نامی را به عنوان پوشاک برای آن انتخاب کرد.

وی تبلیغ و ترویج مدگرایی غربی در جامعه اسلامی را ناشی از غفلت و سهل انگاری‌های متولیان فرهنگی دانست و عنوان کرد: جامعه امروزهرلحظه در حال تغییر و تحول است و برای این تغییر و تحولات لحظه‌ای جامعه باید طرح و برنامه داشت، چرا که اگر خواب باشیم دشمن خواب نخواهد بود و برنامه‌های جایگزین برای ما خواهد داشت.

رییس اداره تبلیغات اسلامی کاشان با تأکید بر اینکه نباید برای مدگرایی در دام دشمن گرفتار شد، گفت: اصالت مد به معنای امروزی در فرهنگ اسلامی مذموم است چرا که مد همراه با مدگرایی است و جامعه شناسان غربی معتقدند مدگرایی قربانیان زیادی دارد.

حجت الاسلام بصیرتی پوشش اسلامی را به معنی مدگرایی ندانست و با اشاره به اینکه مدگرایی به معنای از بین بردن سلیقه شخصی است، عنوان کرد: مدگرایی سلیقه شخصی انسان‌ها را نابود کرده و این مدگرایی است که نوع و رنگ لباس انسان‌ها را تعیین می‌کند.

به گفته وی سلیقه شخصی افراد ناشی از آداب و رسوم سنتی، فرهنگی و مذهبی جامعه است و با نابود شدن سلیقه شخصی به مرور آداب و رسوم فرهنگی و مذهبی مردم نیز نابود خواهد شد و این برنامه‌ای که در دستور کار دشمن قرارگرفته است.

رییس اداره تبلیغات اسلامی کاشان برگزاری دومین رویداد ملی فرهنگی هنری فردخت و برگزاری نمایشگاه را تنها بخشی از فعالیت در این عرصه دانست و گفت: بخش دیگر کاراستفاده جامعه از طرح‌های ارائه شده است که این کارنیازمند تبلیغ و معرفی فعالیت‌ها است.

حجت الاسلام بصیرتی گفت: معرفی دستاورد‌های دومین رویداد ملی فرهنگی هنری فردخت برعهده همه ارگان‌ها و نهاد‌ها و متولیان فرهنگی است تا تبلیغات مدگرایی دشمن خنثی شود، چرا که امروز فضای مجازی در دسترس همه افراد جامعه است و پوشش‌های غربی به شدت تبلیغ می‌شود.

لازم به ذکر است، دومین رویداد ملی فرهنگی هنری فردخت و نمایشگاه آثار برتر رویداد فرهنگی هنری فردخت تا ۲۹ مهرماه جاری در خانه تاریخی طباطبایی‌های کاشان با همکاری بسیج جامعه زنان، دانشکده فدک، مجامع امور صنفی، دانشگاه آزاد اسلامی کاشان، سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی، شهرداری کاشان، مرکز فنی حرفه‌ای شهید موسویان، اداره فرهنگ و ارشاد، دانشگاه علمی کاربردی آران و بیدگل و ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکرکاشان برگزار می‌شود./۱۳۰۷/پ210/
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات