۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۷
کد خبر: ۶۹۲۷۰۳

رونمایی از مجموعه پویانمایی آموزش احکام برگزار شد

رونمایی از مجموعه پویانمایی آموزش احکام برگزار شد
نشست خبری پویانمایی آموزش احکام به همت دفتر آیت الله مکارم شیرازی و با همکاری خبرگزاری حوزه برگزارشد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، نشست خبری پویانمایی آموزش احکام به همت دفتر آیت الله مکارم شیرازی در دفتر به میزبانی خبرگزاری حوزه، امروز دوشنبه 27 مهرماه برگزار شد.

حجت الاسلام وحید علیان نژاد اظهار داشت: این مجموعه 30 قسمتی شامل احکام وضو ، غسل و تیمم است که با استفاده از فناوری موشن گرافیک سه بعدی تولید شده که این سبک کار برای اولین مرتبه و در نوع خود منحصر به فرد است.

وی با بیان اینکه توجه به تولیدات رسانه ای دسترسی برای همگان را سهل الوصول کرده است، ادامه داد: در گذشته نیز احکام روزه و نماز را ساخته بودیم که نسخه عربی آن در برخی از رسانه های عراق و شبکه پویا و آموزش به نمایش در آمده است.

حجت الاسلام وحید علیان نژاد با بیان اینکه در این مجموعه با حذف موارد اختلافی در فتاوای مراجع تقلید، همه مقلدان می توانند از آن استفاده کنند، تصریح کرد: هر قسمت در این مجموعه به مدت یک تا یک و نیم دقیقه به زبان ساده احکام شرعی را برای مکلفان توضیح می دهد.

وی با اشاره به استفاده از رابط ناشنوایان در تولید این مجموعه پویانمایی خاطرنشان کرد: احکام مربوط به جانبازان و معلولان برای گرفتن وضو، تیمم و غسل در این مجموعه پویانمایی گنجانده شده است.

حجت الاسلام علیان نژاد تولید مجموعه پویانمایی احکام شرعی با موضوعات روز، ویژه مسلمانان خارج از کشور را از دیگر برنامه های در دست اقدام عنوان کرد و گفت: این مجموعه 31 قسمتی به زبان انگلیسی در در دست تولید است و تاکنون 60 درصد پیشرفت داشته است.

سپس غفاری معاون ساخت مجموعه پویانمایی احکام با اشاره به سناریو نویسی براساس متن رساله آیت الله مکارم عنوان کرد: یک موشن گرافی از چند سناریو و داستان ساخته می شود که مدت این موشن گرافی ها بین 30 ثانیه تا 3 دقیقه است.

وی با بیان اینکه به جرأت می توان گفت برای اولین بار در عرصه رسانه چنین کار دینی به صورت موشن گرافی تهیه شده است، افزود: سادگی و وضوح از نکات کلیدی است که در این سناریوها در نظرگرفته شده است، کاراکاترها را نیز با چهره های امروزی آماده شده که برای مخاطب جذابیت به همراه داشته باشد.

غفاری اظهار داشت: بیش از سیزده نفر در ساخت این مجموعه دخیل بودند و بصورت منسجم پنج ماه از پیش تولید تا تولید برای ساخت این مجموعه زمان برده است.

مسئول پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیت الله مکارم شیرازی افزود: علاقمندان برای دریافت مجموعه پویانمایی آموزش احکام می توانند به نشانی اینترنتی makarem.ir و یا به کافه بازار مراجعه کنند.

ارسال نظرات