۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۷
کد خبر: ۶۹۲۷۲۱
امام جمعه اهل سنت بیرجند:

کشتار انسان‌های بی‌گناه هیچ قرابتی با اسلام ندارد

کشتار انسان‌های بی‌گناه هیچ قرابتی با اسلام ندارد
خراسان جنوبی ـ مولوی فاروقی بر حفظ و انسجام وحدت در بین مسلمانان جهان تاکید کرده و جنایات دشمنان را در کشتار مردم مظلوم در مساجد افغانستان را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، مولوی فاروقی امروز  در دیدار با امام جمعه بیرجند با تبریک ایام پیش رو اظهار داشت: همه ما شاهد هستیم که امروز امت اسلامی بدترین دوران حیات خود را سپری می‌کند  چرا که خشونت‌ها، افراطی گری‌ها و کشتار انسان‌های بیگناه توسط انسان‌های جاهل و  نادانی انجام می‌شود که خود را  منتسب به اسلام می‌دانند در حالی که این اعمال هیچ قرابت و سنخیتی با دین مبین اسلام ندارد.

وی با بیان اینکه دشمنان اسلام هم این خشونت‌ها را بهانه ای برای تبلیغ علیه اسلام قرار داده اند، افزود: دشمنان برای اسلام ستیزی و اسلام هراسی از هیج تلاشی دریغ نمی‌کنند.

امام جمعه اهل سنت بیرجند افزود: حقوق بشر که ظلم و تبعیض در آن حرام است اما در واقعیت به گونه ای دیگر نشان می‌دهند چرا که دشمنان ما به قوانین  حکومت بشری اسلام توجهی ندارند و ریختن خون مسلمان  در حالی که حرام است اما به راحتی خون مردم بیگناه را می‌ریزند.

امام جمعه اهل سنت بیرجند با بیان اینکه تجاوز به مال و ثروت آبروی مسلمان حرام است، گفت: مسلمانان برادران یکدیگر هستند و نباید به هم ظلم کنند و نباید در جایی که نیاز است او را رها کند و با نظر حقارت نگاه کند و پیامبر هم‌تاکید زیادی دارد که نباید مسلمانان همدیگر  را اذیت کنند.

مولوی فاروقی افزود: من  از آنهایی که دم از اسلام می‌زنند در تعجبم، چرا که انسان‌های بیگناه را در خانه  خدا می‌کشند و  یکی از علت‌هایی که امروز نا آرامی ادامه دارد  این است گه اگر مسلمانان اتحاد می‌داشتند اسرائیل در برابر ما توان  نداشت و نمی‌توانست تفرقه بیاندازد.

وی با بیان اینکه حکومت سیاست فرعون  هم همین سیاست تفرقه انداز بود و در حال حاضر هم دشمنان اسلام با هزینه زیادی که می‌کنند و در کشورهای اسلامی دست نشانده‌هایی که دارند آتش تفرقه می‌اندازند، گفت: در حالی که  اگر سران کشورهای اسلامی درکنار هم بودند و از آرمان فلسطین حمایت می‌کردند تمام کشورهای غرب جرات نگاه کردن به کشورهای  مسلمان را نداشتند.

وی با بیان اینکه دشمنان در داخل کشورهای اسلامی دست نشانده‌هایی برای ایجاد تفرقه و کشتن مسلمانان دارند تا برعلیه اسلام مسلمانان بهانه ای داشته باشند و علت اصلی این مشکلات مسلمانان، دوری و عمل نکردن از قرآن و سیره پیامبر است، تصریح کرد: چرا که اگر به قرآن و سیره پیامبر برگردیم و چنگ بزنیم اختلاف باقی نمی ماند و دشمنان هم جرات نمی‌کنند به هر کشوری  تجاوز کنند و یا کشورهایی را وادار کنند که با اسرائیل ارتباط برقرار کنند و علت اصلی تفرقه در بین مسلمانان است.

امام جمعه اهل سنت شهر اسدیه درمیان نیز با بیان اینکه  امید است بتوانیم سیره پیامبر را در  زندگی خود جاری کنیم گفت:  خدا پیامبر را با دو صفت رئوف و رحیم ذکر کرده است افزود:  پیامبر اکرم (ص) نسبت به مومنان رئوف و رحیم است و در  روایات بیان شده حرمت مومن بسیار زیاد است زمانی که مومنان اتحاد و  انسجام خود را حفظ کنند در مسیر حبل  الله قرار می‌گیرند و کسانی که برای وحدت مسلمانان گام برمی‌دارند در زمره رسیدن به حبل الله هستند اما کسانی که بر طبل تفرقه می‌کوبند با حبل الله رابطه ندارند.

مولوی عبداللهی با بیان اینکه  وحدت مسلمانان  از واجبات است افزود: در این عصر وحدت مسلمانان یکی از مهم ترین واجبات است چون آنچه اشکار است دشمنان اسلام امروز حربه تفرقه اختلاف را دارند و به عنوان حربه برتر انتخاب و به اختلاف  بین مسلمانان اقدام می‌کنند در حالیکه   با اتحاد هرگز به این آرزوی پست خود نمی‌رسند.

وی ادامه داد: خدا را شاکریم بعد ازپیروزی انقلاب اسلامی هفته وحدت توسط امام  در سرلوحه خود قرار  دادند و  هفته وحدت را برای اتحاد مسلمانان قرار داد تا مسلمین اتحاد خود را حفظ کنند که انتخاب هفته وحدت شاهکار امام بود که اثرات آن را مشاهده می‌کنیم.

مولوی فاروقی افزود: در خراسان جنوبی علما سعیو  تلاش دارند، تا اتحاد مردم مخاطبان شیعه و سنی حفط شود  و بزرگترین هنر علما در عصر حاضر در مناطق تلفیقی این است که وحدت را در جامعه نهادینه کنند چرا که اتحاد و دو دستگی  باعث ضعف مسلمین می‌شود و  مسئولان هم با عملکرد خود این وحدت را عملا در جامعه  ایجاد کنند./د101/

ارسال نظرات