۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۶۹۲۳۸۹
امام جمعه موقت بیرجند:

با تقویت جامعه اسلامی زمینه عدالت اجتماعی فراهم می شود

با تقویت جامعه اسلامی زمینه عدالت اجتماعی فراهم می شود
خراسان جنوبی ـ حجت الاسلام نوفرستی گفت: جامعه اسلامی شکل گرفته است و باید با تقویت حکومت و مراقبت از آن زمینه عدالت اجتماعی فراهم شود.

به گزارش خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت الاسلام غلامحسین نوفرستی در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند در مصلای المهدی (عج) افزود: یکی از مسایلی که این روزها در داخل کشور مطرح بوده، مساله عدالت اجتماعی است.

وی گفت: مقام معظم ولایت به صراحت بیان می‌کنند که ما انقلاب کردیم و به دنبال مراتب پنجگانه انقلاب اسلامی هستیم که پایان دادن به نظام طاغوت، ایجاد نظام اسلامی، امروز هم در امر دولت اسلامی، جامعه و تمدن اسلامی همه برای رسیدن به عدالت است.

خطیب جمعه بیرجند اظهار داشت: حتی معظم له می‌فرماید عدالت هدف نهایی نیست بلکه هدف میانی است چراکه به قول ایشان مساله عدالت به عنوان هدف میانی تحقق این هدف است و عالی‌ترین هدف در نظام الهی، عبودیت است.

وی افزود: این عدالت بدون شک از سوی حاکمان به تنهایی امکان ندارد و اگر این امکان وجود داشت ائمه اطهار به این هدف نائل می‌شدند بلکه تعبیری قرآن دارد که باید مردم به صحنه بیایند و با اطاعت از امامت و ولایت این مهم را فراهم کنند.

حجت الاسلام نوفرستی با بیان اینکه در مسیر این حرکت عظیم رو به رشد قرار داریم گفت: جامعه اسلامی شکل گرفته است و باید با تقویت حکومت و مراقبت از آن زمینه عدالت اجتماعی فراهم شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نزدیک بودن هفته وحدت گفت: امروز با این همه دشمنان قسم خورده در سطح جهان و منطقه بدون شک امت اسلام نیاز به وحدت و انسجام دارد.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: آنچه زمینه‌های انسجام و وحدت را فراهم می‌کند و در قرآن از سوی خدا نیز تاکید شده، تقوا و عبودیت به عنوان بهترین زمینه برای این حقیقت است.

وی تصریح کرد: مساله وحدت و انسجام اسلامی آن هم در این موقعیت جهان اسلام ضروری است و در برخی سوره‌های قرآن بر این مهم تاکید شده که عبودیت و تقوا مایه وحدت است است.

حجت الاسلام نوفرستی گفت: ۱۲۴ هزار پیغمبر به تعبیر حضرت امام خمینی (ره) در یک جا جمع شوند چون همه تسلیم محض خدا هستند هرگز بین آنها اختلاف نیست و به قول ایشان حتی در یک روستا دو کدخدا نمی‌توانند همدیگر را تحمل کنند.

وی افزود: در مسایل منطقه و همسایگی خود متاسفانه شاهد قتل مسلمانان هستیم و تعداد زیادی از نمازگزاران در پیوند با خدا با یک جریان انتحاری به شهادت رسیدند.

امام جمعه موقت بیرجند اظهار داشت: مقام معظم ولایت، سران کشورهای اسلامی و آزادیخواهان جهان این جنایت را محکوم کردند و کسانی که چندین سال در این منطقه بودند و امروز که شکست خوردند از جمله آمریکایی‌ها، صهیونیست‌ها و جریان عرب به دنبال اختلاف مذهبی و عمومی هستند.

وی گفت: این گروه‌ها به دنبال ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی و ایجاد ناامنی در این کشور هستند که از دولت حاکم بر افغانستان انتظار داریم به تعهداتی که در دولت‌ها از جمله تامین امنیت برای همه مردم مطرح است به رسالت و تکلیف خود عمل کنند.

حجت الاسلام نوفرستی همچنین با اشاره به هفته نیروی انتظامی (۱۷ تا ۲۳ مهر ماه) گفت: بیان مقام معظم رهبری و نظارت بر عملکرد مجموعه‌های نیروهای مسلح و هم توجه به خدمات این بزرگواران در مسایل امنیتی حتی در مورد رعایت بهداشت نشانه نگاه خاص و اشراف بر مجموعه‌های مسلح و هم سرمایه‌ای برای نیروی انتظامی است که افتخار می‌کنیم.

وی تصریح کرد: وحدت و انسجامی که بین نیروهای مسلح در سراسر کشور و استان خراسان جنوبی وجود دارد، مایه افتخار و اقتدار است.

خطیب جمعه بیرجند به ۲۴ مهر ماه روز تاسیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و افزود: امیدواریم بتوانیم رسالت‌مان را خوب ایفا کنیم و وقتی مقام معظم رهبری رضایت خود را بیان می‌کنند از انتظارات خود هم می‌گویند.

وی گفت: به‌طور کلی از این عزیزان در مجموعه نظام این انتظار است که در جهت تحقق اهداف نظام و انقلاب بتوانند شایستگی‌های لازم را با عمل خالصانه نشان دهند.

حجت الاسلام نوفرستی با اشاره به برگزاری انتخابات کشور عراق ادامه داد: این انتخابات دستاوردهای خوبی دارد که در حال شمارش آرا هستند.

وی گفت: با توجه به حضور ۴۱ درصدی مردم در انتخابات با بیانیه آیت الله سیستانی، امنیت این کشور به منزله انتخابات توسط حشد الشعبی مساله بسیار مهمی است.

امام جمعه موقت بیرجند بیان کرد: بسیج عراق سبب شد در کمال امنیت این انتخابات شکل بگیرد و آمریکایی‌ها به دنبال این بودند انتخابات با تاخیر برگزار شود یا برگزار نشود که شاهد حضور مردم و پیروزی جریانات اسلامی هستیم و امید است آینده خوبی را این کشور شاهد باشیم.

وی به تحولات نظامی در شمال غرب کشور هم اشاره کرد و افزود: حضور آمریکایی‌ها، صهیونیست‌ها و برخی کشورهای شکست خورده مشکلات هیچ کشوری را حل نخواهد کرد بلکه استقلال آن کشور را دچار مشکل می‌شود.

حجت الاسلام نوفرستی گفت: در کنار پیامبر اسلام (ص) و امیرالمومنین (ع) نیز افرادی مایه ننگ بودند چه در صدر اسلام چه در حادثه کربلا و چه آنها که هشت سال جنگ را در این منطقه برنامه‌ریزی کردند./د۱۰۱/

ارسال نظرات