۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۴
کد خبر: ۶۹۲۷۵۴
مفتی جعفری لبنان:

حوادث طیونه فاجعه بود/ هدف، سلاح مقاومت است

حوادث طیونه فاجعه بود/ هدف، سلاح مقاومت است
شیخ احمد قبلان در سخنانی تاکید کرد: حوادث طیونه فاجعه ای برای کشور بود و به مسئولیت پذیری ملی نیاز دارد.

به گزارش سرویس بین ‌الملل خبرگزاری رسا، «شیخ احمد قبلان» در پیامی به مناسبت میلاد پیامبر اکرم(ص) اظهار کرد: اوضاع مردم در لبنان وخیم است و خدمات دولتی در وضعیت بسیار بدی قرار دارد و بوی مرگ سرزمین ما را پر کرده است.

قبلان تاکید کرد: ما نمی خواهیم طوایف از هم پاشیده شوند و با کینه توزی زندگی کنند بلکه ما خواهان همزیستی مسالمت آمیز هستیم.

مفتی عالی جعفری لبنان با تاکید بر اینکه جنگ داخلی، جنگ علیه دین و طوایف دینی است، ابراز کرد: لبنان کوچکتر از آن است که تجزیه شود و بزرگتر از آن است که به عنوان تحفه به کسی داده شود. قبول تجزیه کشور غیرممکن است بنابراین تبدیل فرقه ها به موانع حرام است.

وی با تاکید بر اینکه هدف همه این تحولات، سلاح مقاومت است که کابوسی ملی برای علی الخصوص تل آویو است، خطاب به قاضی طارق البیطار گفت: قاضی بنده خداست پس اگر خیانت کرد، به خدا خیانت کرده است.

شیخ قبلان تاکید کرد: هرگز نمی پذیریم که کشور در ازای پاداش ناچیز آمریکا به کشتار کشیده شود. نبیه بری یک مصلحت ملی است که همه احزاب پیرامونش جمع می شوند و از دست دادن او و یا تبدیل او به یک طرف فرقه گرا از رهگذر اهداف سیاسی، جایز نیست./۹۸۸/

منبع: العهد

ارسال نظرات