۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۱
کد خبر: ۶۹۲۵۷۵
رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان:

حزب الله هرگز وارد جنگ داخلی نخواهد شد

حزب الله هرگز وارد جنگ داخلی نخواهد شد
سید هاشم صفی الدین رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان تأکید کرد این جنبش هرگز وارد جنگ داخلی نخواهد شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، سید هاشم صفی الدین، رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان در سخنانی در سالگرد شهادت «حاتم حمادی الحاج علاء» درخصوص تلاش برخی برای فتنه انگیزی در این کشور هشدار داد.

وی گفت: کسانی می‌خواهند تجربه جنگ داخلی را که برای لبنانی‌ها و به خصوص مسیحیان، مصیبت‌های زیادی داشت، تکرار کنند و این کار را نیز می‌خواهند به بهانه دروغینی یعنی حمایت از جامعه مسیحی در برابر تهدیدات انجام دهند.

سید هاشم صفی الدین افزود: ما هرگز لباس جنگ داخلی را به تن نخواهیم کرد. همگان -بزرگ و کوچک- این را گوش کنند که حزب الله برای نبرد‌های خیابانی و کوچه و بازار تاسیس نشده است. حزب الله برای نبرد شکستن سر‌های زورگویان این جهان در منطقه ما و در صدر آن‌ها آمریکا و صهیونیسم، ایجاد شده، قدرتمند شده و پیروز هم شده است.

وی تصریح کرد: ما اگر قبل از جنایت الطیونه می‌گفتیم برخی، سلاح و تک تیرانداز و ... دارند می‌گفتند چرا مردم را متهم می‌کنید؟ آن‌ها به فکر ایجاد جنگ داخلی هستند که شکست خوردند. نه حزب القوات اللبنانیه (به ریاست سمیر جعجع) و نه اربابان آن و نه بزرگتر از آنها؛ هیچکدام نمی‌توانند محور مقاومت و این جامعه را به جنگ داخلی بکشانند. آن‌ها می‌خواهند تجربه‌ای را که مصیبت‌های زیادی را برای کل لبنان و برای جامعه مسیحیت به بار آورده است دوباره تکرار کنند.

رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان تاکید کرد: امروز بزرگترین و تازه‌ترین دروغی که مطرح می‌شود آن است که برخی از لبنانی‌ها (حزب القوات اللبنانیه) می‌خواهند امنیت مسیحیان را در برابر تهدیدها، محافظت کنند. آمریکا با آنان چه کرد؟ این افغانستان شاهدی است که آمریکا با ملت‌ها چگونه رفتار می‌کند.

در پی تظاهرات مسالمت‌آمیز حامیان جنبش امل و حزب‌الله در مقابل دادگستری لبنان، شبه‌نظامیانی که از قبل بر روی ساختمان‌های اطراف مستقر شده بودند به سوی آنان شلیک کرده و بر اثر اصابت گلوله به سر و قلب برخی از مردم ۷ تن شهید شده و بیش از ۳۰ تن دیگر نیز مجروح شدند./۹۸۸/

منبع: المنار

ارسال نظرات