۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۱
کد خبر: ۶۹۲۷۸۳
دبیر کل مرکز آموزش های دینی هند:

وحدت، تنها راه حل مشکلات جهان اسلام است

وحدت، تنها راه حل مشکلات جهان اسلام است
حجت الاسلام والمسلمین زیدی در پیامی به مناسبت هفته وحدت، اتحاد مسلمانان را تنها راه حل مشکلات جهان اسلام دانست.

به گزارش خبرنگار سرویس بین ‌الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید صفی حیدر زیدی دبیر کل تنظیم المکاتب هند (مرکز اموزش های دینی هند) در پیامی به مناسبت فرا رسیدن هفته وحدت و سالروز ولادت حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم و حضرت امام جعفر صادق علیه السلام را به مسلمانان جهان تبریک و تهنیت گفت و جامعه اسلامی را به اتحاد و همدلی فراخواند.

وی با بیان این که در روزهای اختلاف تاریخی در خصوص سالروز ولادت پیامبر اسلام(ص)، امام خمینی(ره) تصمیم عرفانی و سرنوشت ساز بعنوان هفته وحدت اتخاذ نمودند، ابراز داشت: نه فقط در جهان موجود بلکه در هرزمانی تنها راه حل مشکلات جهان بشریت به طور کلی و جهان اسلام به طور خاص در اتحاد مظلومان، مسلمانان و مومنان پنهان بوده است.

این روحانی سرشناس هندی گفت: هر زمان و مکانی که اتحاد مستضعفان یا مسلمانان شکل گرفت، دشمنان در تمام توطئه های شوم خودشان با شکست روبرو شدند و جهان بشریت و مسلمانان سربلند و سرافراز شدند.

وی با تاکید به این که پیروزی انقلاب اسلامی در قرن موجود و قیام افراد انگشت شمار در برابر ظالمان و مستکبران جهانی، دلیل بر این مدعی است، اظهار داشت: استکبار جهانی در دشمنی با اسلام، هیچ گاه سنگری را رها نکرده و از همه جهت اسلام و مسلمانان را مورد هجوم خود قرار داده است، اما با بیداری، هوشیاری و اتحاد مسلمانان همواره در تمام میدان ها با شکست مواجه شد و خواهد شد.

دبیر کل مرکز آموزش های دینی هند بیداری ملت های مسلمان و اتحاد ملت های جهان را درس بزرگی در بی اثر کردن توطئه های دشمنان جهان بشریت عنوان کرد و ادامه داد: لازم است که ما باید غرور بی جا و خواهشات نفسانی خودمان را کنار بگذاریم، مسائل فرعی را نادیده بگیریم و بر مشترکات توجه کنیم.

وی افزود: چقدر تعجب آور و تأسف برانگیز است که به خاطر منافع شخصی بر مبنای حقوق انسانی و منافع بشری همه اختلافات کنار گذاشته می شوند اما به خاطر منافع دینی، با کنار گذاشتن تمام معیارهای توحیدی، به مسائل جزئی بها داده می شود./988/

ارسال نظرات